Højttaler skift i mondeo

Mine højttalere i min mondeo fra ´96 er desværre røget sig en tur sad !

Er der nogen af jer der ved hvilken størrelse jeg skal købe og montere ?
er der nogen der har prøvet det før, og skal der bruges specialværktøj ?


Hilsen

Christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Franzen

Mine højttalere i min mondeo fra ´96 er desværre røget sig en tur sad !

Er der nogen af jer der ved hvilken størrelse jeg skal købe og montere ?
er der nogen der har prøvet det før, og skal der bruges specialværktøj ?


Hilsen

Christian

ja... det er noget af det letteste man kan i en bil... men hvor sidder de højtalere der er røget?
kan næsten regne ud at du ikke har forstærkere og sån et "brian-anlæg" i..?!
det eneste værktøj du skal bruge er: en skruetrækker og muligvis en wirecutter og kabelsko.. det kommer an på hvilke højtalere du vælger at sætte i?
Hej Christian

Hvis det er dem som sidder i døren du taler om skal det normalt være 5*7 tommer, men jeg har med held monteret nogle 6*9 tommmer i fordørene på min Mondeo fra 95. Du skal dog lige lave en lille ring af 10 mm krydsfiner for at få en 6*9 til at sidde ordentligt samt bore nye huller til skruerne. Dem jeg har monteret er nogle Phoenix Gold Octane R 6x9" højttalersæt som koster 1100 Kr. i thansen.

Mvh. Roeshill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Hvis det er dem i dørene der er gået, og du ikke har prøvet at få dørbeklædningen af, kan jeg fortælle at i min Sierra fra 92 sad dørbeklædningen men en slags trykknapper. En stor skruetrækker ind mellem dør og beklædning får den til at klikke af.

Pas på ikke at ødelægge den plastmembran der ligger bagved. Den holder fugt vand og skidt ude.

Jeg slog op i THansen eller var Bildillens katalog og bestilte de højttalere der angiveligt skulle passe, og det gjorde de.

Jeg har i øvrigt altid loddet ledningssamlinger i mine biler når jeg alligevel havde fat i dem, da jeg har dårlige erfaringer med strømtyve og kabelsko.

Når du alligevel har beklædningen af, kan du jo også lige give døren en gang rustbeskyttelse indvendig. Det skader ikke, og det er jo tit i dørenes underkant Forderne ruster. wink

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Mange tak for hjælpen ! smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis