Vinduer kærnetræ DVC hvad siger de.

Jeg skal bruge et par vinuer til kælderen. Jeg har set hos bedst og billigst at de siger bedre end DVC fordi de har 60 % kernetræ. Men hvad siger DVC standarten egentlig.

Jeg så at autrup vinduer har 90 % kernetræ, men det er jo også en anden pris.

Jeg er aldrig meget for at sponse firmaer der bruger mange penge på reklamer, og bedst og billigst er på TV2 og det koster kassen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

Jeg skal bruge et par vinuer til kælderen. Jeg har set hos bedst og billigst at de siger bedre end DVC fordi de har 60 % kernetræ. Men hvad siger DVC standarten egentlig.

Jeg så at autrup vinduer har 90 % kernetræ, men det er jo også en anden pris.

Jeg er aldrig meget for at sponse firmaer der bruger mange penge på reklamer, og bedst og billigst er på TV2 og det koster kassen.

MVH


Hej PeterR.
Uanset om det nok vil give nogle øretæver fra Lynæs, så vil jeg anbefale dig plastvinduer i en kælder, Luffugtigheden er for det meste lidt højere i en kælder og der er Plast vinduer bare rigtigt godt.
Jeg tror faktisk også at hvis jeg stod og skulle forny vinduerne i det hus jeg bor i ville vælge plast vinduer. Der er ikke længere nogle meget klodsede monstrums.
Og tænk på fordelen, aldrig mere skulle male vinduer,blot lidt vask og skal det være lidt extravagant giv dem lidt bilvoks.

V.h Håndværkeren smile
Nu har du ikke fulgt min gøre de sidste 3 år, da du er forholdsvis ny herinde wink , men læs mine 1000 sidste indlæg så skal du se kære håndværker, jeg har lavet andet end at skrue på min gamle XS 650......

Min kælder er stort set lige så tør, som en pakke ubrugte pampers. Der er drænet, platon, isoleret udenfor, der køre blæsere der fjerner 75 m3. luft fra kælderen hver time, malet med cempexo..... usw

Mit hygrometer siger imellem 50 og 60 %. Så nej jeg skal have træ. Det er de sidste 2 vinduer der mangler så det ville være fjollet at slå over i plastic.

De vinduer der sidder i har sikkert siddet der i 90 år, de er af træ, men nu må de dø.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis jeg husker rigtigt, så mener jeg netop at DVC siger mindst 60% kernetræ.
Ang DVC-normer er der to typer certificering.

Standart dvc er kravet 60 % uden for tætningsplan ( dokumenteret ), i denne udgave vaccumimprænere man.

ØKO2 her er kravet 100% kernetræ uden for tætningsplan, her vaccumimprænere man ikke, men giver det en grundningsmaling med fonkocider i

Vælg DVC.godkendte vinduer, der er masser af dem.

( jeg er selv i et firma med DVC, derfor kender jeg disse fakta )
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også