tømmerflåde

Hej. Har en plan om at skal på tømmerflåde ferie til sommer, jeg vil bygge en praktisk flåde selv og tage med til Sverige.

Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg finder de tønder jeg skal bruge. Nogen der har en ide om hvor? pris? eller andre gode forslag..
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra toppermaestro

Hej. Har en plan om at skal på tømmerflåde ferie til sommer, jeg vil bygge en praktisk flåde selv og tage med til Sverige.

Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg finder de tønder jeg skal bruge. Nogen der har en ide om hvor? pris? eller andre gode forslag..


Ja undskyld men det var da noget af det mest tossede jeg har hørt, at ville slæbe en tømmerflåde med til Sverige, de vader i tømmerflåder der oppe.
Du kan købe en færdig pakket tømmerflåde tur i Sverige, hvor i får udleveret tømmerstokke tovværk og en anvisning på hvordan i skal surre tømmeret sammen til en stor flåde. Og så er det bare afsted ned af Elven til i når savværket hvor i skiller flåden og bliver afhentet.

V.h Håndværkeren smile
Kan godt forstå du synes det lyder tosset, da du ikke kender til projektet.

Hvis tønderne ikke er alt for dyre, kan det gøres billigt nok. Projektet går ud på at der skal bygges en flåde, hvor det bliver muligt at sove også. Det er ikke bare en simpel tømmerflåde der er i tankerne. Har surfet alt info om flåder i sverige, og der er ikke noget det minder om det jeg har planer om.

Jeg vil gerne poste tegninger osv på et senere tidspunkt.

Mangler bare stadig de tønder.
Ja Topper: Hvorfor slæbe 4-5 tons tømmer med til et land der er fyldt med tømmer, det må da koste en formue i transport ?

De tønder du spørger efter, skal de være tomme olietønder ( 200 l. metal ) eller kraftige plasttønder også 200 l. som jeg bruger til regnvandsbeholdere.?

Det negative, jeg er lige blevet fritstillet fra Novo, du kender ikke selv en, der

arbejder på Novo og kan skaffe dig 40-50 plasttønder ?

Men held og lykke med opgaven Mvh Benny.

Benny N.
helst plastik, men kender desværre ingensad
Se på alle de tømmerflåder jeg har set i Sverige, er der slået et telt op på.
Lige fra gammeldags spids telt til de moderne Iglotelte. Jeg har også set nogen der var mere primitive blot et omvendte V med en tværlægger lagt imellem de to V-er
henover en pressenning, der vil jeg dog sige at enten er man den fødte machokist eller også har man levet af hvidløg i 14 dage før turen så myg og knot holder sig på pæn afstand.
Det er jo flåder der er ca. 10 X 15 m. lange, der er også nogen der knapt er så store.
Det eneste jeg kan se der skulle være en hindring er hvis en eller flere af deltagerene sidder i Kørestol, men så kunne du da klare dig med at tage en stak krysfinerplader med hjemme fra.

V.h Håndværkeren
Annonce
Hør Toppermaestro.
Har du helt tabt mælet, eller har vi jordet dig for voldsomt ?
Sig noget, skriv noget, lad der komme gang i den.

V.h Håndværkeren
Jeg holder med Håndværkeren! Jeg er også nysgerrig. Ikke mindst eftersom jeg selv har sejlet et hav af åer, elve og søer i Sverige. Det gør mig bestemt ikke mindre nysgerrig, at det netop var dig, der spurgte, hvor man kunne handle Ventile i en anden tråd. Mit gæt er jo, at der er en sammenhæng!? Du har garanteret en helt speciel ide!? Post nu dine tegninger!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Det er stadig i mit hoved, men jeg skal nok poste tegninger osv. når de kommer på papir.
Hej Topper.

Rart at vide at vi ikke har skræmt dig helt væk.
Att. Håndværkeren

Når du siger "færdig pakket tømmerflåde tur i Sverige" mener du så f.eks Vagabondtours.dk ture fra Gunnerod
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis