Gips - Ophængning af håndklædeholder

Jeg forsøger at hænge ny håndklædeholder op i badeværelset på en gipsvæg.

Der skal bruges 2 skruer, og den ene sidder nu fint fast med én af de røde plastic ravplugs til gips. Den anden gik lige igennem gipsvæggen og efterlod et lille hul. Jeg købte så en konisk skrue af aluminium, som der kan skrues en anden skrue i, også beregnet til ophængning på gips. Den holdt heller ikke, så nu har jeg et ca. 1 cm (diameter) hul i min gipsvæg, hvor håndklæde holderen skal hænge.

Hvad gør jeg ?

Jeg har forsøgt at finde lægterne/skinnerne, som gipspladen er monteret på, for at få fast monteringsgrund til mine skruer. Men så passer placeringen slet ikke.

Konklusion: Håndklædeholderen >skal< sidde der, hvor den først er placeret. Eller slet ikke (i flg. fruen er et hul i væggen og ingen håndklædeholder en acceptabel løsning)

Findes der en smart løsning, som kan holde og samtidigt dække det hul jeg allerede har fået lavet ?

Da jeg også gerne vil hænge en bordplade op i et hjørne, hvor der også er monteret gips på væggen, er jeg bange for at støde på samme problem igen.
Det virker som om at den røde gips ravplugs eller den koniske aluminiumsdims til montering på gips bare ikke er god nok.
Findes der noget bedre/smartere til montering på gipsvægge ?

Jeg overvejer godt nok at flytte, for hold op hvor er jeg træt af gipsvægge :-(

Alt hjælp værdsættes :-)

:-) Jens
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...........nu ingen panik...........
der findes nogle plugs som man skrier/borer i med en stor krydskærvsskruetrækker , spænd ikke for hårdt , og så monterer det der skal hænges på væggen med en passende str skrue .
der findes også plugs af metal hvor der skal bores et 6 eller 8 mm hus til dyvlen som danner en stor stjerne på bagsiden af pladen .
de førstnævnte findes både af plast og metal

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis