dræn/vandafledning

Hej,
Har brug for jeres hjælp.
I forbindelse med ny lademur vil jeg lægge et drænrør langs sokkelen til at tage regnvandet.

Jeg skal bruge ca 40 meter drænrør og herefter skal vandet ledes i et 20 meter langt lukket rør gennem en græsplæne og ud i noget bevoksning.

Kan I forslå en form for billig lukket rør jeg kan grave ned i græsplænen. Jeg synes at de orange kloakrør er alt for dyre og jeg tænkte på om ikke der kunne være en billigere løsning?

Regner med at drænslangen bliver 80 mm, men det lukkede rør behøver ikek være samme diameter.

Kan I hjælpe?


Peter m
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv i en tæppe foretning.
De betaler for at få fjernet de rør der er inden i rullerne.

Mvh Thomas

hejså

Jeg vil lige spørge

1 har du tagrande på din lade ???

2 80mm ?? skal du afvande elefanter ?? 50mm er helt fint til det


Jeg er selv anlægsgarter og har lave hmm skal vi sige en del dræn og vil lige sige til dig at hvis du vil lægge dræn ville jeg starte med

1: en tagrande på
2: lave et lille fald væk fra huset/laden
3: det er her jeg laver en del penge for det glemmer folk altid, del dit dræn i 2 og forbind dem med en spule brønd ellers kan du komme til at skulle hive det op igen efter et år eller to.

nå men din plan med at lede det ud til nået bevoksning hmm det bliver nået lort for med den afstand du snakke om kommer du alt for dybt ned , du skulle måske tænke faskine , og til slut hvis du skal spare lidt sa kan du bruge naet gammel nedløbsrør og engang pvc lim det skal nok holde hvis det bare er til dræn og du kan få det smidt i nakken allesteder prøv et hus de er ved at rive ned eller hvor de laver nyt tag.

skulle du ha lyst eller har brug for mere hjælp er du velkommen til at spørge

god arbejdets lyst
Hej,

Tak for svarene. Tak for ideen med tæpperørene. vil undersøge det i morgen.
Til Morten/Mariager: Tak for det fyldige svar. Her lidt uddybning: I foråret gravede vi en faskine i jorden til regnvand ved stuehuset, og den fungerer upåklageligt.

Det nævnte projekt er en 40 meter lang lademur med kæmpe tagflade. Det er den gammeldags spærkonstruktion, og da der også er stort udhæng er det ikke bare lige at sætte tagrender op - desværre.

Drænet skal være et overfladedræn, som er med en samling på midten, så det vil være en overkommelig opgave at rense det hvis det bliver nødvendigt. Jeg har fået et tilbud på noget tæppe/fiberbelagt drænrør, så det skulle gerne holde det meste skidt ude.

Mht fald, så er jeg så heldig at der er et tilpas naturligt fald i plænen, så jeg skal heldigvis ikke grave langt ned.

Vil undersøge det med plastrør fra nedrivningssteder


Peter m
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis