Billigt mini-drivhus til vindueskarmen...

Hejsa.

Ved godt, det ikke lige er sæson, men vil nu alligevel komme med et lille sparetip - og så er der jo god tid til at samle sammen.

Minidrivhuse til forspiring i vindueskarmen kan købes i dyre domme - men der er et gratis alternativ hvis man har en Lidl-butik i nærheden:

Deres kød sælges i gennemsigtige plastbakker - Sådan én, en alm. sort fra Netto eller Fakta og så en stump Gaffa-tape til at holde sammen på dem giver et fint lille drivhus.

Husk at vaske bakkerne først, hvis I ikke skal avle kødædende planter rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra albino

Hejsa.

Ved godt, det ikke lige er sæson, men vil nu alligevel komme med et lille sparetip - og så er der jo god tid til at samle sammen.

Minidrivhuse til forspiring i vindueskarmen kan købes i dyre domme - men der er et gratis alternativ hvis man har en Lidl-butik i nærheden:

Deres kød sælges i gennemsigtige plastbakker - Sådan én, en alm. sort fra Netto eller Fakta og så en stump Gaffa-tape til at holde sammen på dem giver et fint lille drivhus.

Husk at vaske bakkerne først, hvis I ikke skal avle kødædende planter rolleyes

hehe man kan nu godt leve uden Lidl ;-) Se her: http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=41804&highlight=minidrivhus
Hej Zep.

Ja jeg burde jo have vidst, at du havde en tråd desangående herinde biggrin

Synes nu, min Lidl-ting er lidt mere strømlinet end diverse flødebolle- eller flaskeløsninger, men det må jo være op til den enkelte - og jo flere ideer, desto flere nye kreative varianter wink

Så lad os bare køre tråden videre, til vi finder det ultimative gratis-spirehus - det må findes derude

Knusser herfra

Korrekt jeg er ikke så strømlinet *GGG* Men ingen grund til at upse! Synes netop, der var idé i at føre mulighederne sammen (og vi har iø ikke en Lidl på Bornholm ;-) ) - og så syntes jeg da, at der burde ligge et link i tråden, når nu emnet er oprettet i "Links til have" ;-)
Hej Zep.

Jamen vi er jo så enige...

Hvis vi nu får lokket vores gamle Albin til Bornholm næste år, så skal du have... en kæmpe nøsser, hvis vi kommer i nærheden af dig :p Og vil gerne se din have ;-)

Hilsen L&E

Bornholm er altså også en perle (også selvom den seneste måned har givet anledning til at overveje at dyrke Åkander helt uden at have en havedam...).

Faktisk så har jeg overdelen af et minidrivhus i brug netop nu... Jeg var så utilladeligt heldig af får nogle frø af Crinum Bulbispermum (fik jeg stavet det rigtig) forærende i juli. Det er en eksotisk flodlilje, som kræver varme for at komme igang. Så i mit drivhus står der en lille flamingokasse med jord/frø OG gennemsigtig frugtbakke. Og der er sørme nu grønne purløglignende spirer i den!

Hvis nu I gode LDS'er kunne enes om at kigge ind samme dag næste sommer, så kunne I måske hjælpe gemalen med at få omdannet den faldefærdige havestue til en overdækket terrasse, så der kan serveres kaffe til havefornøjelserne ;-)

Men inden jeg nu kommer for langt ad et sidespor, så vil jeg anbefale, at der laves nogle udluftningshuller i toppen af minidrivhuse (hvis der ikke allerede er) - især hvis de lukkes tæt til. Ellers kan man nemlig godt risikere, at småplanter rådner derinde...

Hej

Flødebolle bakker er også superfine som minidrivhus og så smager indholdet jo himmelsk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også