Identifikation af motor

Hej

Jeg villle høre om der er nogen herinde som kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken motor dette er......

På motor står der +01 LKS11 og der er et H med en cirkel om....

Har fundet ud af at gearet er Hurth HBW5, men kan ikke finde motoren nogen steder.

Evt. nogle som kan hjælpe mig...

Mvh

Jan
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Jeg kender ikke motoren, men der er vel relativt få en cylindrede luftkølede marine motorer.

Jeg vil foreslå at du henvender dig til skibsmotor museet i Rødvig www.skibsmotor.dk Jeg tror de kan hjælpe dig.

Fortæl gerne lidt mere om hvor maskinen er anvendt og størrelsen samt ydelse på den, måske kan det hjælpe.

MVH Njord
hej. Jeg tror ikke det er en marinemotor, det baserer jeg på at reverset, som for mig at se er monteret i den forkerte ende, jeg tror den er fra en entrepenørmaskine, og måske en lister/ruggerinni/lombardini eller andet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvad mener du med at reverset er monteret i den forkerte ende ??
Undskyld men jeg har ikke så meget forstand på motor...

Hvis det er ikke er marine motor kan man så bare sætte et hurth gear på uden at lave det vilde om ??
Båden er hentet på Loland men er ikke sikker på at den stammer der fra..

Der er lagt den motor i, for jeg er sikker på at jollen er født med en kølevandt motor da der er afgang til vandet i agter på den.

Jollen er 18 fod og 210 cm bred ca

Den starter som sidder på motoren nu er eftermonteret og det samme gælder hjulet..

Mvh

Jan
Hej Jan.

Kan du ikke tage et billed hvor man ser motoren fra gearet. Har måske et bud men er ikke vidende om, at den type nogensinde har været mariniseret. Tror at gearet er påsat af en maskinarbejder eller Ole opfinder.

Øh, sidder der ikke en typeplade eller logo, et eller andet sted godt gemt på motoren ?
Øh, hvad med gearet, ingen typeplade eller logo ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jo da her er lige nogle billeder af motor og gearboxen...

Gear'et er et Hurth og hvad jeg har fundet ud af er det et universal gear.
Her er det som står på motoren, det er lidt udtydligt men kan godt læses...
Hej igen Jan.

Læser logoet på motoren som 01LKS11. Dit billede er desværre lidt uskarpt. Gearet ligner et Hurth, som du selv nævner og er monteret på utallige motorfabrikater.

Er 100% sikker på at gearet er hjemmemonteret og derfor er motoren en standart industrimotor. Har et gæt, en tysk Kuhler (er garenteret ikke stavet rigtigt).

Grunden til at gearet er monteret der hvor "startsnoren" normalt sidder og starteren der hvor gearet burde være påsat er at motoren roterer med uret (når du ser den forfra, ikke træksiden), hvilket næsten alle motore gør. De fleste motore, der desideret er bygget som marinemotore, løber nemlig den modsatte vej.

Vil lige sove på indtrykkene, kan du ikke tage et billede hvor man ser hele huset over cylinderen/topstykket og skriften om igen ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
her er lige lidt flere billeder biggrin
og lidt flere biggrin
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis