Køb af Ford Escort???

Hej alle... Jeg står foran mit første bilkøb, og har brugt (mange!!!!) timer på at undersøge på nettet og ud og kigge biler.
Jeg er nu faldet over en Ford Escort fra'95 som jeg stærkt overvejer at købe.
Sælger er en gammel mand som ikke kører i den mere, og en fælles bekendt kender bilen og står inde for den. Den har kørt 113.000, 3000 de sidste 3 år.

MEN rigtig mange fraråder mig at købe ford, fordi de siger at ford har store rust problemer...Så nu står jeg jo lidt i vildrede...

Er der nogen der ved, at om der generelt er så store prob med denne bil, som jeg nu hører mange steder fra?

På forhånd tak wink
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maiba.

Tja, hvordan skal jeg sige det pænt...... Nu ved jeg ikke hvad bilen koster men det er korrekt at escorter af de årgange kan være pilrådne og alligevel se pæn ud udefra. Kender du ikke en "mekker" med kendskab til rust ????

Ellers vil mit råd være at kigge på andre mærker.

Held og lykke med at få hjul under fusserne.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Det er helt rigtigt, ford eskort fra de årgange har massive rustproblemer. Du kan jo så være så heldig, at du står over for et meget velholdt og sjældet eksemplar uden rust. Det kan du jo bare kigge efter. Og kig rigtig godt efter, også under bunden.

mvh Anders
Citat fra maiba

Hej alle... Jeg står foran mit første bilkøb, og har brugt (mange!!!!) timer på at undersøge på nettet og ud og kigge biler.
Jeg er nu faldet over en Ford Escort fra'95 som jeg stærkt overvejer at købe.
Sælger er en gammel mand som ikke kører i den mere, og en fælles bekendt kender bilen og står inde for den. Den har kørt 113.000, 3000 de sidste 3 år.

MEN rigtig mange fraråder mig at købe ford, fordi de siger at ford har store rust problemer...Så nu står jeg jo lidt i vildrede...

Er der nogen der ved, at om der generelt er så store prob med denne bil, som jeg nu hører mange steder fra?

På forhånd tak wink


smile Tak for råd indtil videre... Hvor kan jeg se om bilen er lavet i Brasilien eller Tyskland?
Nu har jeg haft Ford siden 1984 og startede med en Granada fra 72.

DEN rustede.

Den du har kig på kan jo også være pæn fordi den har holdt i en god garage eller carport, så ligefrem at sky Ford syntes jeg er lovligt hårdt.

Den kan jo være at de tidligere ejere har givet bilen Tectyl eller Pava eller Dinitrol i en tidlig alder.

Og så har den muligvis overlevet. Så kig efter om der sidder en mærkat i vinduerne et sted.

Det er vigtigt at en sådan behandling ikke kun er på undervognen, men at det også er i hulrummene. Det ses ved at der er boret 3-4 8mm huller i dørkarmene, hvor der så typisk sidder en lille sort plastprop i.

Det er der behandlingen er sprøjtet ind.

Jo nyrere bilen var, da den fik behandlingen jo bedre.

Man kan jo være uheldig med en Ford, ligesom med alle mulige andre mærker.
Ham din bekendte, har han forstand på biler, eller ved han bare at den tidligere ejer ikke mishandlede bilen. Det gør jo (stor) forskel syntes jeg, at vide noget om bilens fortid, som man kan stole på.

Ford er forholdsvis billige med forholdsvis meget udstyr. Nogenlunde holdbarhed og ikke specielt dyre reservedele. Og hos ophuggerne kan man altid få noget brugt.

Kig i service hæftet og se om eftersyn er overholdt. Især at den har fået skiftet olie, tandrem osv. på et anderkendt værksted.

Hvis der ikke er sådan en bog skal bilen efter min mening være meget billig.
Hvad vil de have for den ?

Passer prisen med det andre tilsvarende biler koster på nettet ?

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Tak for dit svar Aasted...Der er nogle gode relevante ting jeg kan kigge efter.
Jeg skal give 20.000,- for bilen...De ligger lidt højere på nettet, men da dette er mit budget, så ville han gerne sælge den til mig for dette.
Bilen har stået i carport de sidste 8 år.

Jeg skal se den på tirsdag, og så vil helt sikkert bruge jeres råd. (Har dog osse en mekaniker med, men vil jo ikke være helt blond ;-) )
Hej
Typisk starter escort med at ruste i de bagerste skærmkanter (for oven) samt lige bag forhjulene hvis de ikke har stænkklapper.

Derudover er hullet til bagrudeviskeren et svagt punkt på stc.

Begge dele er kun kosmetisk men indikerer at den er på vej til at ruste.

Bagvangerne er desuden konstruerede således at der samler sig vand i profilerne helt oppe under fjedrene, i hvert fald på stc. Jeg havde en ´95 Van (stc model) der dumpede til syn pga rust i bagerste vange.

Prøv at komme ind under bilen og bank på vangen lige hvor fjederen ligger an - hvis den lyder anderledes end resten af vangen er de 20.000 for meget....

Som alternativ til en escort kan du måske overveje en skoda felicia? De fås til omkring samme pris og hvis du vælger en 1,6'er får du en gammel golfmotor med i købet.

ps. Kører stadig escort, dog en express van fra 2001 med undervognsbehandlingen i orden ;-)
Velholdte biler har ingen rust, men det er klart at en bil som fra frabrikkens side er godt rustsikret er man sikret mange rustfrie år uden for meget besvær.

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis