ny belægning uden kantblokke

Hvordan lægger man nye fliser på terasse/indkørsel uden at bruge kantblokke?
Jeg tænker at hvis ikke gør noget specielt vil de yderste sten da blive trådt skæve?
Kristian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er nok at under/bagstøbe den yderste række sten i 25 - 30 cm kantstensbeton

Kantstensbeton er alm. 0/16 beton med meget lidt vand - således at stenene kan bankes ned i betonen

Skal det være rigtig stærkt, kan der sættes en kantsten - som på samme måde under og bagstøbes

Med venlig hilsen

Fladder
Betonen er kun tiltænkt indkørslen - i haven er det kun i meget specielle tilfælde nødvendigt

Med venlig hilsen

Fladder
Hvis det var min belægning ville jeg lave en stribe på 10 cm. i dybden af fortorvsbeton, jordfugtig.

Jeg ser bedkanter der trykkes skæve med tiden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Takker for svarene. Jeg har også set flere terrasekanter der er blevet skæve, så jeg tør ikke lave det uden betonen.

Kristian
Hvis i kan jokke kanterne skæve oven på 10 cm hårdt stampet 0/8 grus så tror jeg sgu den er gal med fedtprocenten biggrin

Nej-spøg til side....jeg har også set mange skæve terassekanter, men som regel er det højtliggende sten - holder man sig et par cm over omgivelserne og sørger for at der banket grus helt ud under kanten så vil den jord der stampes langs med terasse/stier holde på stenene, hvis der er græs forstærkes denne effekt

Men seføli - better safe than sorry biggrin

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis