Etageadskillelse

Hejsa LDS´ere!!
Jeg skal til at renovére et hus fra 1932, og starter med overetagen. Ville gerne have flyttet skunkene en del længere ud mod taget, og da jeg får fjernet skillevæggene, ser jeg til min store rædsel at der ligger en tværgående bjælke fra gavl til gavl (8 meter) men der er en bærende væg i stuen midt mellem de 8 meter (4 Meter..hehe) wink Stuen er på den anden led 5 meter. Jeg forestiller mig bjælken forhindrer loftet i stuen at bue nedad i stuen. Nu kommer mit problem.......Kan jeg fjerne bjælken og på en anden smart måde forstærke loftet? Gulv og loft skal fjernes helt alligevel!! Tak for en god side, med masser af "guf"

------------------
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glæder mig du kan lide siden - nu da vi snart er den eneste tilbage efter Leth er gået og Ask-Alex er gået konkurs.

Det beklager jeg, for det er nu rart, at have nogle at holde sig op mod, selvom Hr. Grosser fra Ask-Alex proklamerede storskrydende da vi næsten startede næsten samtidigt, at der kun var plads til een side i Danmark.

Gad vide om han mente os?

Jeg har aldrig brudt mig om de store armbevægelser - meget hellere stille og roligt og så solidt, og det vil vi også gerne i fremtiden.

Og jeg giver dig helt ret - der er meget "guf" med hurtige og kompetente svar, fra brugere der efterhånden har lært hinanden at kende, fordi vi har uvidet via mund til mund metoden - startende med 6.000 indlæg og nu knapt 3 år efter over 20.000 uden een udgift bortset fra hotelleje og nogle muntre timer med f.eks. dette indlæg.

Så vi er i bedre form end vi nogensinde har været.

DETTE VAR EN u-betalt annonce for LDS, som ikke hører hjemme i den seriøse del, men bør foregå i "over Hækken".

Ja, I behøver ikke at skrive det, jeg ved det godt, men kunne ikke lade være.

- Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Ja du fik en text fra Jørgen og mangler så et svar fra Jørgen E....

Det skulle være den samme person men dog med forskellige kasketter...

Hvor ligger din bjælke, er det midt i rummet ??

Er loftbjælkerne fasgjort til de ??

Kan du lægge et billede eller to på siden så er det lettere at se hvad du mener. Og det kan måske give et svar.

Men generelt er det ikke så nemt at råde omkring konstruktioner som din uden at have set dem med egne øjne, så måske skulle du straks få fat i en tømrer eller bygge teknikker og få deres bud på hvad der kan gøres og hvad der er forbudt...

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hvis bjælken blev lagt ind i 1932, så var der nok en grund der til.

Jeg vil IKKE fjerne bjælken, men derimod overveje om der er plads til den andre steder.

Tidligere har jeg selv ændret et gammelt hus fra 1880, hvor vi lagde den bærende bjælke ned under loftet, altså gjorde den synlig i stuen, og med et godt resultat, både funktionelt og synsmæssigt.

Jeg har set en modernisering af en tagetage, hvor der var en mulighed for at "hænge" den understøttende bjælke op i et slags gitterspærs arrangement. Trækket ligger i fladjern, som kan skjules i skillevægge eller lignende.

Hvis du viser et rids eller billede er det nemmere at hjælpe dig.

Mvh.
bodker

Tak for svarene/reklamen!! hehe..... Enig med jer om at en sagkyndig skal kigge på sagerne.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis