Fiat Tipo 2.0 svingende tomgang og benzinlugt.

Jeg har en Fiat Tipo 2.0 årgang 1994.

Bilen havde et afsindigt højt benzinforbrug og sommetider lugtede af benzin når man starter den eller holder stille for rødt lys og sætter igang, den har ikke nogen benzin utætheder.
Den kan nogle gange " hoste" når man starter og andre gange starte perfekt... uanset om den er kold eller varm.
Desuden kunne tomgangen pludselig ryge op på 3000 omdrejninger og holde sig der i 5- 10 minutter lige meget om bilen er kold eller varm.
Indimellem lyser indsprøjtnings lampen !

Jeg har skiftet Lambda sonden og det har givet et meget bedre benzinforbrug men stadig ikke helt godt.

Den har stadig problemer med benzinlugt og tomgang... insprøjtnings lampen lyser og stadig indimellem.

Er der nogen der ved hvad jeg skal kigge efter på bilen ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min tipo havde dårlige vaccum slanger, det gav også nogle sjove fejl, men vist ikke så mange o/min.

Det er noget lort hvis det er styreboksen, den koster som bare f*nden. Men mon ikke der er mange af de der galvaniserede tipoer der er rustet væk.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Prøv lige at ruske i " karburator-delen" ( den er vist med sprøjt sådan en, men ved ikke lige hvad man eller skal kalde den ) der sidder en pakning dernede under mellem manifold og den...den kan lave det problem der.
Den er skruet på med 4 bolte nedefra.

Mvh. Jesper

MVh. Jesper
Jeg har haft en Tipo 1.6 ie ´94 det er selvfølgelig ikke en 2.0 men alligevel...
Det kan godt være benzinpumpen der er ved at visne, få undersøgt om den leverer rette mængde og tryk. På 1.6 modellen sad der en samling af stelforbindelser som var skruet på indsugningsmanifolden, en af dem er til det relæ som er tilknyttet benzinpumpen - når der ikke længere er forbindelse, stopper pumpen helt. Som PeterR nævner er vaccum slanger et godt bud, min knækkede både i motorrum, og oppe ved det der økometer der sad i instrumentbordet. Da du selv har byttet lambda, skal du også undersøge temperaturføler i indsugningen, føler i kølevandet og den der måler omdrejningstallet.

Mvh. Knudsen
Tænkte mere på, efter du skiftede lambda? nulstillede du ecu?
ellers gør det, da ecu ellers muligvis køre og ikke kan finde ud af de signaler den nu får..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis