Priser kasko forsikring

Jeg sidder og scanner nettet for priser på bådforsikring.
Jeg har en 5.1 meters motorbåd med 50 hk motor. Værdi med trailer ca 60000,-DKR
Vil allerhelst have kasko, men har fundet det meget dyrt. 8000,- + KR.

Har fundet denne side på nettet. og ville høre om der er erfaringer med dem blandt denne sides læsere. ? Det er trods alt HELT andre priser end de danske selskaber. http://www.boatdk.com/about2.html

Alle erfaringer, dårlige som gode med danske selskaber modtages også gerne.

MVH
CRU

Kun perfekt er "godt nok"

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja så kom er et tilbud fra Hamburger Yacht versicherung.
Selv samme dækning kunne de klare for 340 Euro (~2550,- DKR)
Det giver en besparelse på 5500,-Kr pr. år.

Og ja, jeg tror sgu jeg hopper på den.

Du betaler altså kun en trediedel af hvad et dansk selskab forlanger. Har du tænkt på, at et forsikringsselskab ikke i længden kan udbetale større erststninger end den præmie de modtager. Selv om det tyske selskab måske har lidt mindre administration og giver et lidt lavere udbytte til ejerne, så er der noget, der tyder på, at din dækning umuligt kan være den samme som i et selskab, der kræver en tre gange så høj præmie. Tænk på det, hvis du skulle få en skade.
[Indlæg slettet]
Ja vist man er god til Tysk eller Engelsk.
Deres poliser og forsikrings betingelser fås nemlig ikke på Dansk. Og sådan som forsikringsselskaber. Er når skaden er sket er det tvingende nødvendigt både, at kende grammatik osv. der skal jo ikke flyttes mange kommaer før dækningen går fløjten vel?

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Hej,
Vi har en Poca IV fra 1977 - værdi ca. 100.000.
Vi betaler 2.500 om året for fuld kasko hos Codan
Vinteropbevaret i hal fra oktober til marts.
Mvh
Niels

Vangsoe
Annonce
Jeg har nu kontrolleret selskabet på de tyske web sider, og der er ikke noget der tyder på, at de er plaget af mange klager eller andet. Firmaet er gammelt og anerkendt. Vedr sprog er der for mig ingen problemer, og skulle de løbe fra deres ansvar med henvisning til en og anden "gummi" paragraf, ja så er en tysk advokat noget billigere end den danske. wink
Jeg har udfyldt deres "antrag" og er blevet lovet en police i denne uge.
De har krævet at få en samling billeder af båden til dokumentation. Det har de så fået.

Sjovt nok, så er danskere generelt meget forbeholdne over for udenlandske tilbud og produkter. Der er selvfølgelige (ligesom i DK) også "uldne i kanten" firmaer i udlandet, men med lidt sund fornuft kan man nemt navigere uden om dem, ligesom med de danske. Så mit råd til andre, GO FOR IT- der er penge at spare.

Husk så selv at henvende dig til SKAT og indbetale den afgift der er pålagt ALLE bådkasko forsikringer. En procent af kaskoværdien er denne gamle misundelses afgift.

Den sidste levn fra Schlütters kartoffelkur.

Det er bedrageri at undlade at betale afgiften.....

Men om myndighederne reelt foretager nogen form for kontrol er nok tvivlsomt....

MVH Njord
Bidraget er indeholdt og bliver betalt af det tyske firma, har tjekket !!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis