gulvvarme....

hej allesammen

jeg er blevet givet den interessante opgave at koble en radiator fra og koble gulvvarmeslanger til istedet. det er et 2 stengs system og den sidder i enden af systemet.

Jeg kan se at det er 3/8 " rør der føre hen til radiatoren, men der er lagt 20 mm pex ned...kan det gå?
kan cirkulationspumpen "trække" det?
hvad skal der til for at koble det sammen?
skal rørene bare sættes på frem/tilbageløbet?
hvad med luft i slangerne?
i det hele taget en lille brugsanvisning til hvordan jeg gør

på forhånd tak

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der ikke nogen der kan hjælpe mig.....sad

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Du kan godt lave det som du beskriver - og så koble en fjernvarme termostat ind på returen fra gulvet
Men det er ikke den rigtige løsning sad

Det rigtige er at montere en shunt-kreds enten centralt i huset eller en mini shunt ved forbrugssted

Dette gøres for at sænke temperaturen i fremløb til gulv ved at blande en smule varmt vand i efterhånden som det er nødvendigt

Herved kan man holde en tilpas lav temp. og få et stort nok flow i rørene til at hele gulvet bliver varmt - ideel temp. omkring 30 grader

Ved den anden løsning for man ofte et meget varmt gulv på det første stykke af varmeslangerne - og koldt gulv i den anden ende

Håber det hjalp ellers må du endelig prøve igen

Med venlig hilsen

Fladder
Hvis rørene er lagt efter forskrifterne så skulle det ikke give nogen problemer med varmt/koldt gulv. Rigtigt at shunten hjælper, men er det ikke bræddegulv så er det vist ligemeget.

Som jeg ser det går du fra en stor dim. ned i en mindre, hvlket ikke giver prob. for din cirkulationspumpe.

Hvis du kan montere en autoudlufter på din retur på det højeste sted (skab selv et højt sted) er det ideelt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
så er det ordnet....takker for hjælpen...biggrin

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis