elkæde sav

i harald nyborg har de en selekta elkædesav på 2000w 16"

hvordan er dette produkt ?

jeg har haft en ginge alko 1750 med 40 cm sværd men den er slidt ned i sværd og kæde og ny pris på kæde og sværd løber nemt op i pris ifh til en ny sav

derudover mcculloch hvad er det for et mærke ?

oregon sværd hvordan er de ?

el kædesaven skal helst være en lige model og kraftigere en 1750 w

partner har en på 1800w men jeg kunne godt bruge lidt mere kraft i saven .

hvis vi skal kigge på benzin sav som i visse tilfælde er billigere en el save hvad skal man der kigge på .


saven skal bruges i sommerhuset til savning af stammer op til 20-25 cm i diameter .

sikkerheds hvor skaffes disse billigst uden det går ud over sikkerheden .
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jetdirect

i harald nyborg har de en selekta elkædesav på 2000w 16"

hvordan er dette produkt ?

jeg har haft en ginge alko 1750 med 40 cm sværd men den er slidt ned i sværd og kæde og ny pris på kæde og sværd løber nemt op i pris ifh til en ny sav

derudover mcculloch hvad er det for et mærke ?

oregon sværd hvordan er de ?

el kædesaven skal helst være en lige model og kraftigere en 1750 w

partner har en på 1800w men jeg kunne godt bruge lidt mere kraft i saven .

hvis vi skal kigge på benzin sav som i visse tilfælde er billigere en el save hvad skal man der kigge på .


saven skal bruges i sommerhuset til savning af stammer op til 20-25 cm i diameter .

sikkerheds hvor skaffes disse billigst uden det går ud over sikkerheden .


Billig sikkerhed findes ikke.
Jeg ville nok anbefale dig en lille bezin motorsav fra Husqarne eller Texas, de er måske lidt dyrere i indkøb, men holder til gengæld mere end dobbelt så længe end de billige mærker.
Skal det værer til el, så køb en Boshc, jeg har selv haft en der først måtte opgive ævred efter 8 år. Og den var ikke blevet skånet for noget, men selvfølgelig vedligeholdt med olie og filing af kæde ofte, det er som regel her det går galt for mange hobby folk, en uskarp kæde slider meget på sværdet.

V.h Håndværkeren. smile
Citat fra Håndværkeren

Billig sikkerhed findes ikke.
Jeg ville nok anbefale dig en lille bezin motorsav fra Husqarne eller Texas, de er måske lidt dyrere i indkøb, men holder til gengæld mere end dobbelt så længe end de billige mærker.
Skal det værer til el, så køb en Boshc, jeg har selv haft en der først måtte opgive ævred efter 8 år. Og den var ikke blevet skånet for noget, men selvfølgelig vedligeholdt med olie og filing af kæde ofte, det er som regel her det går galt for mange hobby folk, en uskarp kæde slider meget på sværdet.

V.h Håndværkeren. smile


den ginge vi har haft nu i 5 år har selvfølgelig blevet vedligehold med olie og kæden er blevet filet korrekt .

partner hvad mærke er det ? noget man skal gå uden om ?

Den linie jeg til sidst skrev som ikke var skrevet helt færdig vedr billig der manglede ordet sikkerheds overalls hvor fåes de til en rimelig pris ?
Citat fra jetdirect

den ginge vi har haft nu i 5 år har selvfølgelig blevet vedligehold med olie og kæden er blevet filet korrekt .

partner hvad mærke er det ? noget man skal gå uden om ?

Den linie jeg til sidst skrev som ikke var skrevet helt færdig vedr billig der manglede ordet sikkerheds overalls hvor fåes de til en rimelig pris ?

Partner er et udmærket alternativ.
Overaals, tjah hvad med Harald Blåtand ! vrøvl jeg mener selvfølgelig Harald Nyborg.

V.h Håndværkeren smile
Hej
Jeg har en selekta 2000 og jeg må erkende at den er bedre end min gamle motorsav partner 450.Den har fældet en del store træer uden problemer,så har du strøm i nærheden kan jeg kun anbefale den.bare det at save uden den støj som motorsaven laver er rigtig godt og jeg er sikker på at naboerne også er glade for min støjsvage selekta.Man skal heller ikke stå og rykke i en snor for at starte.Det eneste minus ved den er at jeg syntes at sværdet er lidt tyndt,men til prisen er den rigtig god.
Mvh
Torben
Citat fra Toje

Hej
Jeg har en selekta 2000 og jeg må erkende at den er bedre end min gamle motorsav partner 450.Den har fældet en del store træer uden problemer,så har du strøm i nærheden kan jeg kun anbefale den.bare det at save uden den støj som motorsaven laver er rigtig godt og jeg er sikker på at naboerne også er glade for min støjsvage selekta.Man skal heller ikke stå og rykke i en snor for at starte.Det eneste minus ved den er at jeg syntes at sværdet er lidt tyndt,men til prisen er den rigtig god.
Mvh
Torben


En Elkædesav er et udmærket alternativ hvis der er mulighed for at trække en ledning.
Jeg finder dog at den mest egner sig til at skære træet op i mindre stykker et fast sted ved eks. brænde stakken. Nu er min have og det område hvor jeg skal have tyndet ud temlig stort ca. 6000 m2 der syntes jeg det ville være usmart at skulle rende rundt med ledninger. Jeg syntes også at en ordentlig motorsav flytter noget mere spån end elsaven.

V.h Håndværkeren smile
Annonce
En el sav er et rigtig godt alternetiv for rigtig mange. Den koster ikke alverden. Købte selv en billig Nyborg sav nedsat fra 5-600 til 250,- Den har jeg brugt en hel del de seneste år.
Fordelen er desuden at den jo ikke larmer som en benzinsav. Og da jeg saver mest i haven, altså saver brænde er mine naboer glade for at jeg ikke har en larmende benzinmodel kørende om aftenen og weekenden...
Jeg har desuden også en dejlig vipperundsav sammenbygget med en hydraulist flækker med tryk på 6-7 ton. Det er noget der kører. Men kræver også 400 volt. Men det har jeg naturligvis også masser af i garage og brændeskur.

Jeg vil ikke være bange for at købe en elsav, medmindre du gerne vil rigtigt i skoven, og så tror jeg også jeg fortsat vil have en som suplement derhjemme.
Ok den er ikke helt så skrap som en stor benziner, men den kan fint holde trit med de mest udbredte hobby modeller på benzin.

MVH Njord
Origon kæder og svær er af god kvalitet.
Det der slider meget på sværdet er en slap kæde. Hvis der mangler olie er det en skidt kombination. Kæden skal kunne løftes lidt, men ikke slippe sværdet.
Det er ofte at proff. butikker har tilbud på et sæt til en bedre pris end Harald.

Mvh Thomas

Ja hej: Jeg har haft min Selekta et par uger, den er glimrende til en parcelhushave med lidt for gamle træer ( 499 kr. 69 kr. for 4 l. olie, 10 kr for en kædefil eller en hund for en ny kæde ) Watt-ene er vel ikke altafgørende, en skarp velspændt, velsmurt kæde er vel alfa og omega.

Selektaen er meget nem at justere kæde på. Mvh Benny.

Toje: en tynd kæde i god kvalitet er vel kun en fordel, så går der ikke så meget træ til spilde til brændeovnen rolleyes rolleyes

Benny N.
Citat fra Benny Nielsen

Ja hej: Jeg har haft min Selekta et par uger, den er glimrende til en parcelhushave med lidt for gamle træer ( 499 kr. 69 kr. for 4 l. olie, 10 kr for en kædefil eller en hund for en ny kæde ) Watt-ene er vel ikke altafgørende, en skarp velspændt, velsmurt kæde er vel alfa og omega.

Selektaen er meget nem at justere kæde på. Mvh Benny.

Toje: en tynd kæde i god kvalitet er vel kun en fordel, så går der ikke så meget træ til spilde til brændeovnen rolleyes rolleyes

Hej Benny. de sidste linier skulle vel forstås som en Vitz, eller Tjaeh Tjoeh Kaskeis cool
elkædesav.!

hvad med stihl MSE 180 C-BQ de er rigtig gode
det gode ved den er man kan stramme kæden
med bare næver uden værktøj.!

men jeg har haft en stihl MS 170 til 1700 kr på tilbud
er ca. 2 år siden.!
en lille lækker sag
som er nem at bakse med
og på vej til at skaffe stihl MS192 C den med bag håndtag.!
til 3000 kr.!
med en vægt på 3.3 kg. uden sværd og kæde.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis