Program til af tegne køkken eller stue

jeg søger et program til at tegne feks. køkken stue osv. hvad der er meget bruger venligrolleyes rolleyes


Med venlig hilsen
Nisse biggrin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et brugervenligt tegneprogram? Tja, der findes ikke lige sådan et specielt let program. Det kræver li'som, man sætter sig godt ind i et cad-program, før man får noget brugbart ud af det. Men der sker da i hvert fald ikke noget ved, at prøve dette gratis cad-program:
http://www.apperson.org/cadstd/

God fornøjelse :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Prøv Google SketchUp. Superlet 3D tegneprogram. Gratis!

Og når vi nu er ved gratis Google programmer, så prøv også lige Picasa 2 til at lave et digitalt fotoalbum eller Google Earth til.... mnjaaeee.. prøv selv.

De kan nogle tricks, de Google folk.
Microsoft Visio er let at bruge og du kan tegne rigtig mange ting. Der er mange symboler, både møbler, el-installationer osv.
Hvis det er til et køkken - prøv ikea.dk eller kvik.dk. Geniale små gratis programmer som er superenkle at bruge.

Mvh.
Mugge
Jeg tror ogsaa at Mogens Larsens forslag til tegneprgrammer er det bedste naar der skal tegnes et koekken der er lavet af standardelementer sat sammen som det er taenkt af fabrikanten --- men for os GDS folk er det jo ikke altid nokwink
Vores IKEA koekken kan f.eks ikke tegnes med IKEAs program
Vi lavede f.eks en køkken ø hvor skabene var en kombination af deres egne underskabe og overskabe, men overskabene ville tegneprogrammet ikke lade os saette ned ved gulvet.
I et hjoerne savede jeg lidt af et skab ---- det kan man heller ikke.
I mange af de andre tegneprogrammer har de ikke de standardskabe man vil installere, sa man skal bruge lang tid paa at tegne dem selv.
I et program som Autosketch har de standard koekkenskabe, hvis man vil installere et specielt skab, saa kan man let selv tegne det og lagre det i biblioteket. --- desvaerre kan det program ikke tegne flotte 3D koekkener som man kan gaa rundt i.
Min konklusion er:
Hvis du installerer standard koekkenmoduler saadan som firmaet har taenkt sig at de skal installeres, saa brug et af de programmer Mogens Larsen foreslog.
Hvis du er en GDS'er saa start med at lave softwaren til et godt program wink
(hvis du goer det sidste, saa lad mig det vide, jeg kunne nok ogsaa bruge detsmile )

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis