Viden om sejldug?!

Kun Polarbjørn i Norge sælger telte i Ventile - og som de skriver på www.polarbjorn.no: "Den spesielle produksjonen koster flesk". Jeg er hverken tilfreds med konstruktionen eller prisen hos Polarbjørn. (12.400,- NOK for det billigste telt). Altså: Jeg må sy et telt selv. (Jeg har en egnet maskine og tegningerne ligger klar). Ventile har jeg styr på. Men da noget af teltet kan sys i andet materiale, der gerne må være lufttæt, har jeg brug for viden om SEJLDUG i ubehandlet BOMULD. (Jeg imprægnerer det med en blanding af bivoks, paraffin og trætjære).

Sejldug i bomuld findes i forskellige kvaliteter, men hvordan beskrives disse kvaliteter? Jeg har brug for så tætvævet, langfibret bomuldsstof, som muligt. Måles det ganske enkelt i gram pr. kvadratmeter?

Og hvad er ravndug?

Henvisninger til bøger og internetsider modtages med glæde.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Kun Polarbjørn i Norge sælger telte i Ventile - og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare i forlængelse: Nej, der er ikke så mange, der kender gode, gamle naturprodukter i branchen længere. Så det ligger lidt småt med forhandlere, men da jeg har en gård i Småland, en halv time fra Växjö, har jeg lokaliseret en forhandler, Jary, man kan besøge, hvis man vil røre ved stoffet. Det kunne jo være, at andre interesserede (end undertegnede) kom forbi nabolandet.

http://www.jary.se/sysjalv.html

Desuden forhandler http://www.profabrics.co.uk/ i England Ventile. Her finder man 2.sortering Ventile med rabat.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Dunlærred er bestemt en vævning, jeg har kik på. Det er jo fint vævet. Desværre har jeg endnu ikke lokaliseret ubehandlet dunlærred, uagtet jeg ved, at det findes. Det synes uundgåeligt at stoffet er chintzet og/eller indeholder polyester. Jeg har dog modtaget et tip om at ”Stof 2000” fører dunlærred i 100% bomuld (men intet dukker op på deres hjemmeside).

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
jeg har prøvet at sende indlæg nu i 2 timer .jeg har sendt 2 den anden dag hvordan hved jeg ikke nu prøver jeg om du vil hjælpe mig hvordan gør man ? Går man ned i kontakt os eller??? hilsen bom
Prøv med 'bomuldsstout' :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis