Vand i skuret

Hver gang det regner trækker der vand ind i vores skur. Man burde selvfølgeligt lave et ordentligt støbt fundament men altså, det er et skur og ikke et hus...

Kan man ikke få en vandtæt plade - som ikke rådner - til at grave ned i jorden omkring det der burde være soklen?

Med venlig hilsen / Bjarne

Med venlig hilsen
Bjarne

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan købe nogle fibercement plader i flere forskellige farver, der er perfekte til "sokkel" mener man kan få dem i 60 cm højde, så kan du gravedem ca. 40 cm ned og så virker de ogsåsom rottespærrE!

Jesper
Citat fra dusk2dawn

Hver gang det regner trækker der vand ind i vores skur. Man burde selvfølgeligt lave et ordentligt støbt fundament men altså, det er et skur og ikke et hus...

Kan man ikke få en vandtæt plade - som ikke rådner - til at grave ned i jorden omkring det der burde være soklen?

Med venlig hilsen / Bjarne


Se grunden til at du får fodbad i dit skur, må ligge i at du enten bor op ad en skrænt, eller at grundvands spejlet ligger meget højt.
Det vil ikke hjælpe at sætte en ramme omkring skuret også selvom du kan lukke den vandtæt hele vejen rundt. For vandet trænger op igennem jorden under skuret så du vil måske bare få et endnu større fodbad.
Jeg vil anbefale dig at lægge et bræddegulv af terrasse bræder oven på nogle 12 x 4 cm Reglar. Grav eventuelt lidt ud så reglarne ikke skal stå i vand for længe af gangen.

V.h Håndværkeren smile
Jammen du har jo ret, håndværker, m.h.t. skråningen hvor vandet løber ned i skuret sad Mit problem er, at skuret oprindeligt (1947) blev lagt ganske tæt på skel (1 meter ca) og hvis jeg begynder at ligge nyt gulv så kan jeg ikke stå op i skuret og jeg må ikke bygge om - kun rive ned eller renoverere som det hedder - ikke noget med at ændre på dimensionerne. Ergo må jeg prøve at renovere i det små.

Med venlig hilsen
Bjarne

Citat fra dusk2dawn

Jammen du har jo ret, håndværker, m.h.t. skråningen hvor vandet løber ned i skuret sad Mit problem er, at skuret oprindeligt (1947) blev lagt ganske tæt på skel (1 meter ca) og hvis jeg begynder at ligge nyt gulv så kan jeg ikke stå op i skuret og jeg må ikke bygge om - kun rive ned eller renoverere som det hedder - ikke noget med at ændre på dimensionerne. Ergo må jeg prøve at renovere i det små.

Javel ja. Men her er så en lidt fræk måde at omgå denne regel på, uden teknisk forvaltning kan gøre en disse.
Dit skur trænger da til et nyt tag ik-ås rolleyes
Og nu ved "vi" at det kan dit murværk nok ikke bærer, alså er "vi" nødt til at sætte nogle 4x4" bjælker op udvendigt på murværket, som selvfølgelig skal stå på nogle beton sokler så de ikke synker under vægten. Da du begynder at lægge bjælkelaget der skal holde bjælkerne sammen tværs over huset, er du kommet til at lave en regnefejl, så huset blev 23 cm. højere end forventet, det kan du da nok forstå IK-ÅS rolleyes
Du lægger det nye tag og venter så i et års tid, så er der sikkert nogen der får ondt i R... over de der bjælker, og så er du da sandelig nødt til at flytte vægen ud imellem bjælkerne IK-ÅS rolleyes

Nej hvor er jeg slem ALTSÅ

V.h Håndværkeren
Annonce
Du er vist en rigtig håndværker wink

Med venlig hilsen
Bjarne

Dur ikke - vi har handicappede i familien så der skal tages hensyn til rullestole osv.

Men jeg tænker mig - da fibercementplade åbenbart ikke fås i en passende dimension - at ligge en rulle af det man bruger til små bassiner i haven rundt om soklen.

Med venlig hilsen
Bjarne

synes nu Orla's forslag lyder absolut mest tiltalende. Man kan jo få sådan nogle aflange rister som absolut er brugbar selvom med kørestolstrafik. Det handler jo kun om at stoppe vandet før det når skuret og så ellers lede det en anden vej. ....og kender godt problemet, har selv samme udfordring. Jeg har dog planer om at få støbt en sokkel og gulv.....men høre mig igen om 5-10 år, så kan jeg fortælle om resultatet af projektet wink wink

"håndværkerens" forslag lyder mest af alt som roden til alt ondt - udover at være en ikke særlig skarp løsning på problemet kan den næsten kun give problemer med flere parter end "vandet"
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis