Mit radiostyret vækkeur.

Hej

Jeg havde tænkt mig at tage mit radiostyret vækkeur med til England. Men så kom tvivlen. Hvordan opdager vækkeuret at det er i en anden tidszone.

Derefter bragte jeg emnet på banen i kantinen på jobbet. Der er flere kollegaer der i flere dage ikke har nået at få fortæret deres frokost, pga. voldsomme ideer og diskusioner. 7 personer og 10 meninger.
Kan I hjælpe os, evt. med en henvisning til en forklarende hjemmeside.

På forhånd tak
Bindestreg1confused

------------------------------
Bindestreg1

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan det ikke, ofte skal man ind i en eller anden 'menu' på uret for at sætte tidszonen.

I øvrigt så er det slet ikke sikkert at uret kan fungere i England, hvis det er et 'normalt' ur med DCF-77 modtager, det er afhængigt af afstanden til senderen. I Danmark ligger vi i ydergrænsen for at modtage DCF-77 og da DCF-77 senderen ligger i Mainflingen ved Frankfurt kan du vel forvente en 1000-1200 km rækkevidde.

Der findes dog ure der kan modtage mere end en tidsreference sender og så vidt jeg husker så ligger en af de andre europæiske i England et sted, så check lige dit ur om hvilken type radiomodtager det har

/Hideout

Jeg har haft mit radiostyrede vækkeur med på de kanariske øer, og dér kunne man godt nå Frankfurt senderen. Men jeg måtte selv indstille uret til at være en time efter senderens tid.

Torben
Jeg har haft mit radiovækkeur med i England, det fungerede fint.
Med hensyn til at stille tidszonen er det på alle de ure jeg kender muligt (mon ikke de allsammen bruger den samme chip?), men var så besværligt (jeg kunne ikke finde brugsanvisningen) at jeg levede med at trække en time fra.

MvH,

Bent.
Hej igen

Tak for jeres svar.
Jeg har fået nedenstående link fra en af de kollegaer som nåede at få sin frokost og som havde tid til overs til at google den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_clock

Bindestreg1

Så må jeg lige på banen igen.
Findes der i andre verdens dele et ur, som befolkningen kan bruge på samme måde som Frankfurter uret.

PS. se lige bort fra stavefejl.

Bindestreg1

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis