sipporex - ny udfordring

Hej igen igen smile

Jeg har en skillevæg i huset der er lavet af sipporex. Nu er det således at fruen i huset har bestemt sig for at dele af denne væg skal væk. Det vil altså sige at jeg skal have skåret ca. 40 cm af væggens bredde. Den letteste løsning ville være at sætte en vinkelsliber på opgaven, men det sviner jo som ind i helvede....

Væggen er 75 mm tyk og spørgsmålet er som om nogen herinde har erfaring med at skære i den slags med enten stiksav eller en bajonetsav? (de sviner jo noget mindre)

jeg har tidligere brugt en stiksav til f.eks. multiblokke men de forekommer mig at være lidt løsere i materialet...men jeg kunne jo være helt forkert på den :p :p ....eller skal jeg leje enten en bajonetsav eller vinelsliber...

Nogen med erfaringer på området?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg tror selv, at jeg ville benytte en bajonetsav, den kan godt være lidt svær at styre lige, men du kan jo prøve 20 cm inde på din væg, og så se om ikke det duer alligevel.

Til bajonetsaven kan der købes en klinge, som kan save i mursten, den vil jeg foreslå, jeg har selv prøvet den i alm. mur og det gik fint.

Mvh. Carsten
Jeg har tidligere skåret et hul på 90x200 i en 10 cm sipporex mur med en 230mm vinkelsliber (fra begge sider). Det sviner afsindigt, men jeg havde ikke andre muligheder. Bemærk at der sandsynligvis er armeringsjern i væggen, så tag hensyn til det når du skal skære i muren. Bemærk også at den blok du får skåret ud er ret tung!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis