Hvor køber man en tændinspistol.

En tidligere arbejdskamarat lånte mig een fra biltema, den var OK. Men de har ikke nethandel, og de ligger i Næstved.

Er der nogen der kender til et sted hvor man kan finde een til 200-300 kr.

Jeg taler ikke om kvalitet, den skal bare bruges til min gamle MC.

(PS. thansen vidste slet ikke hvad det var...., så foreslå ikke dem).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

En tidligere arbejdskamarat lånte mig een fra biltema, den var OK. Men de har ikke nethandel, og de ligger i Næstved.

Er der nogen der kender til et sted hvor man kan finde een til 200-300 kr.

Jeg taler ikke om kvalitet, den skal bare bruges til min gamle MC.

(PS. thansen vidste slet ikke hvad det var...., så foreslå ikke dem).

MVH

Hej PeterR.
Jamen den kan du da lave selv Peter, for det er faktisk kun en pærer med et par stumper ledning der er loddet på ( vær forsigtig med lodningen på selve pærens bund ) så er det lige to stk. krokkedille næb som skal loddes på for enden af ledningerne.
Jeg har faktisk lige forsøgt på nettet, men kan ikke finde noget. Så lav den lige selv.

V.h Håndværkeren smile
Din MZ tosse

En tændingspistol er bla en føler dims du sætter på tændkablet, denne føler når gnisten kommer.

Når dette sker fyrer den en blitz af, så kan du på dit svinghjul se hvordan tændingen står i forhold til top, dette med på min MC 1500 o/min.

Kan man det med en pære.......

Jeg har ikke platiner men en boyer elektronisk tænding.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Din MZ tosse

En tændingspistol er bla en føler dims du sætter på tændkablet, denne føler når gnisten kommer.

Når dette sker fyrer den en blitz af, så kan du på dit svinghjul se hvordan tændingen står i forhold til top, dette med på min MC 1500 o/min.

Kan man det med en pære.......

Jeg har ikke platiner men en boyer elektronisk tænding.

MVH

Nå nej PeterR så er du nok nødt til at have en tændnings pistol, med mindre du kan komme til plus og minus på tændnings giveren, den elektroniske dims der jo trods alt sidder på krumme akselen.
Jeg havde det tidligere altså elektronisk tændning på MZ en, men fik det lavet om til platiner.
Platinerne har den fordel at de kan repareres stortset overalt i verden hvis tændningen går en tur, det kan den elektroniske ikke sådan bare lige. der kan meget vel blive et surt afbræk i din ferie fordi du holde i langbortistan hvor postvæsen er noget de har hørt om.
Minusset ved platiner er at når omdrejningerne kommer over ca, 7000 omdr.prm. så svigter de nogen gange. på den anden side så er der en omdrejnings begrænser på MZ-en der slår fra ved 6200 omdr. prm.
Og ! Ja jeg er heldigvis en MZ tosse.

V.h Håndværkeren smile
Hej PeterR.

Prøv biltema, de har flere modeller bl. en der kører på batterier. Smart til alle motore uden et 12 volts batteri. Du søger selv adressen her på nettet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra PeterR

@Nitter, hvordan handler du der. Det ser ud til på deres hjemmeside at man fysisk skal køre til butikken ....

MVH


Ja det har da fuldstændig ret i PeterR, jeg troede også man kunne købe pr. postordre i biltema. det må de miste en masse potientuelle kunder på.


Ps. Så er der Jula postordre, det er godt nok svensk, men jeg har da købt vare hos dem, godt nok for et par år siden.
Her er adr:www.jula.se

V.h Håndværkeren smile
Citat fra PeterR

En tidligere arbejdskamarat lånte mig een fra biltema, den var OK. Men de har ikke nethandel, og de ligger i Næstved.

Er der nogen der kender til et sted hvor man kan finde een til 200-300 kr.

Jeg taler ikke om kvalitet, den skal bare bruges til min gamle MC.

(PS. thansen vidste slet ikke hvad det var...., så foreslå ikke dem).

MVH


Hej PeterR. så lykkedes det at finde et fima der sælger Tændingspistoler, via en af vennerne fra MC verdenen.
Her er adr: www.krogslund.dk
Søg på Tændingspistol og der vil dukke en sag op til ca. 322,50 Kr.

Det er simpelthen mig der hele tiden har stavet forkert ved at skrive tændning
det skal være tænding

V.h Håndværkeren smile
Hej igen PeterR.

Hvordan jeg handler der, når jeg er i Ålborg i andet ærinde. Nå, er nu blevet opmærksom på at de ikke mere sælger via postordre. Det gjorde de ellers før de åbnede i Ålborg. Der kan man bare se i disse internetbutiks tider. De er totalt bagefter ! Undskyld mit velmente tip.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er ok, det gik hurtigere at finde ud af at de tror benzin og tid er gartis, end at kikke hele jula.se igennem for at konstaterer at de heller ikke har en.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Det er ok, det gik hurtigere at finde ud af at de tror benzin og tid er gartis, end at kikke hele jula.se igennem for at konstaterer at de heller ikke har en.

MVH

Lad nu være med at brokke dig PeterR, Nu har jeg jo fundet et rigtigt link, hvad piver du så for ?

V.h Håndværkeren smile
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis