Danboat

Hej
Jeg har købt en Danboat 29 og skal igang med at sætte den istand her til vinter.
Er der nogle der ligger inde med oplysninger og bådtypen evt. tegninger eller ved hvor man evt. kan skaffe tegninger.

Er der nogle der ved hvor Danboat 29 er bygget.

Hilsen
jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Flying Leth

Hej
Jeg har købt en Danboat 29 og skal igang med at sætte den istand her til vinter.
Er der nogle der ligger inde med oplysninger og bådtypen evt. tegninger eller ved hvor man evt. kan skaffe tegninger.

Er der nogle der ved hvor Danboat 29 er bygget.

Hilsen
jesper

Hej Jesper.
Din Danboat 29 er bygget på Danboat I/S værftet i Ærøskøbing. Konstruktøren hedder Thostrup-Hansen, og konstruktionsåret var 1970.
Den kunne fås i selvbyggerversion

Sejludstyret bestod af: storsejl 13,10 m2. Fok 18,00 m2. og en extra Genua på 26,00 m2.
I 1981 kostede den 182.650,00 Kr. incl sejl og en indenbordsmotor på 10 Hk. Bukh iøvrigt.

V.h Håndværkeren smile
Tusind tak for et hurtigt respons på mit indlæg - som jeg iøvrigt kom til at sætte ind under albinos tråd - sjovt at det er Ærøskøbing der jo netop skal genåbnes for renoveringsopgaver på primært gamle træbåde..
jeg vil kontakte dem for at høre om de evt. stadig har tegninger.

Jeg kan iøvrigt se du ved en masse om både og deres vedligehold/rep. så det kan meget vel tænkes at jeg får brug for gode råd i løbet af vinteren -

hilsen
jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis