puch maxi k der er hul i min benzintank hvad skal jeg gøre

hej


der er hul i min benzintank på min puch maxi p+k det er et meget lille hul og jeg kan ikke se det fordi at det er inde under motoren og så er det oppe under en plade som er svejset fast så hvad skal jeg gøre
jeg kan jo ikke komme til at lappe det nå jeg ikke kan nå det eller se det

håber at i kan hjælpe mig

mvh puch tun

h
hej der er hul i min benzintank på min puch... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det bare er et mindre hul i tanken, ville jeg da mene det skulle være tilstrækkeligt at lægge en lille svejsekladt..? Eller er det mig der er helt ude i hampen?
Citat fra Silver Wing

Har faktisk næsten samme problem med min p model.

nogen siger glasfiber, men andre siger det bliver opløst af benzinen?


Glasfiber bliver ikke opløst af benzin når det er hærdet, ikke engang varm syre berøre glasfiber.
Jeg har engang lappet et hul i min gamle motorcykels tank med araldit.
Det holdt fint et par år, indtil jeg solgte den.

Svejsning er sikkert bedre, men det kan som andre antyder, meget hurtigt medføre, at der bliver færre Puch-indlæg i dette forum. wink

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
der er mange der har kvagler med hullet i bunden af benzintanken.
på puch maxi stellet det er især op under motor ophænget.?
det kræver lidt støre plade arbejde på stellet.
der hvor man fjarner de gemmentærede plade dele
erstatte med nye plade dele der er banket i form.!

det kan blive drøjet for pængepungen og hammeren.!
Annonce
quote:
der er hul i min benzintank på min puch maxi p+k det er et meget lille hul og jeg kan ikke se det fordi at det er inde under motoren og så er det oppe under en plade som er svejset fast så hvad skal jeg gøre
jeg kan jo ikke komme til at lappe det nå jeg ikke kan nå det eller se det
mvh puch tun

Man kan købe nogle tanktætningskit, som består af noget 2-komponet, som hældes i tanken, efter at den er tømt og renset. Man skal dog helst kunne dreje tanken rundt på alle leder og kanter for at få det til at dække 100% - måske kan du hænge Maxi puchen op i noget snoreværk. Kittet er især anvendeligt til tanke med rust og mindre huller, da det binder rusten og gør tanken tæt igen - mener et kit koster kr. 2 - 300,- og kan fås hos f.eks. THansen.

Mvh Ole ben
glem alle de gode råd; nogle er direkte farlige. som jeg ser det er der nok kun to ting at gøre 1. køb en ny. 2. brug den som cykel.

der er et meget gammelt råd for utætheder i køleren; kom fiskepulver i som så vil sætte sig i utætheden, det virker hver gang og koster næsten ingenting.
normalt svejser man ikke på benzin tanke uden at de er fyldt op med vand, benzindampene er svære at få ud.

:-D
en dum spørsmål.!

havehuset

har du også prøvet i benzintanken.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis