Trådløst TV signal?

Hej med jer.

Er der nogen der kan fortælle lidt om deres erfaringer, gode som dårlige :p
omkring trådløse tv antennesignaler. Hvad kan fåes og hvad virker...

Jeg forestiller mig at det kan være muligt at instalere en boks der sender et trådløst TV signal. Dette signal kan man vel så fange ved hvert TV og PC'er rundt omkring i huset. MAn vil så langt lettere kunne flytte rundt på TV'ene uden at skulle have andet en en elledning.. Signal modtageren bør kunne montere bagpå TV'et eller lignende...

Altså lidt samme princip man anvender ved trådløse netværk.. En router og alle PC'erne der kobler op på denne... Bare med den forskel at der egentligt kun behøver at blive sendt signaler den ene vej... Eller helt super at man kan sende signalet rundt i det trådløse antenne system hvis man afspiller fx en DVD, der så kan ses af alle i det trådløse antennesystem.

Har du erfaringer, gode og dårlige... er der systemer der kan anbefales? Eller kan du evt henvise til sider på nettet hvor jeg vil kunne finde svar?

På forhånd tak

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

jeg må desvære skuffe dig med hensyn til at sende tv signal vi af trådløst. Det er "ulovligt" at sende et tv signal der komemr fra feks kabeltv eller parabol etc da det har noget med licens at gøre. det eneste singnal du kan sende trådløst er feks fra dvd eller video. dette udstyr til det kan for det meste købes i feks fona elgiganten osv.

Hvis du vil have trådløst tv signal skal du nok søge i udlandet vil dog ikke opfordre til det da det er "ulovligt" :-D

//hatter
Jeg købte for et par år siden et sådant "Wireless TV Link"...og det er der mig bekendt ikke noget ulovligt i at bruge!?

Jeg købte SBCVL1200/86 fra Philips, men jeg synes signalet forringes betragteligt, og da jeg er kvalitetspedant med lyd og billede har jeg såmænd for længst smidt udstyret i en kasse på loftet og trukket gode kabler i stedet!

Jeg har set store partier af et af Philips "Wireless TV Link"-produkt i udsalg hos kendte butikskæder indenfor computerudstyr. Ikke mindst derfor tvivler jeg på det ulovlige ved brugen det!? Men ok; det skal nok passe! Man kan selvfølgelig købe lige så mange modtagere man ønsker og se DVD på det ene apparat imens det andet viser TV.

Måske findes der et "Wireless TV Link" der virker rigtig godt, men ovennævnte kan jeg altså ikke anbefale.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Man må gerne sende et AV-signal - og det er hvad dit Wireless TV Link gør. Der findes rigtig mange forskellige kvaliteter på sender og modtagere, så det er bare om at få læst nogle anmeldelser. Har selv overvejet det, men har i stedet købt et par digitale modtagere så ungerne kan se alm. TV.

Mvh.

René

Det skal lige pointeres at det signal, der kan overføres er et TV-signal, ikke antennesignalet. D.v.s. man skal have en tuner placereet ved senderen, som får antennesignalet. Det betyder også at der kun kan overføres én kanal ad gangen, så man kan ikke have flere TV-apparater tilsluttet som så ser hver sit signal.

I praksis skal der altså være en sender og modtger til hvert TV-apparat og video/DVD/harddisk-optager.

mvh
Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis