Nye vinduer men hvilke er gode ?

Jeg trænger til nye vinduer i mit hus fra 1984 , den er nu med 7 stk 118x118 + 1 lille baderumsvindue, jeg spekulerer så over hvad jeg dog skal vælge, der er jo mange , Er det bedste ikke mahognivinduer med fabriksmaling ? og hvilken mærke , med en god kvalitet og rimelig pris kan man vælge ?
Det må egenlig godt være topstyrede , eller sidehængte , hvad mon man kan købe dem til ?

Mvh. Kim H
Jeg trænger til nye vinduer i mit hus fra 1984... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Efter alt den snak om velfac 200 og 400 har jeg læst godt om Pro-tec - især 7serien. Hvem sælger og installerer pro-tec vinduer i Nordjylland.
Er der andre gode mærker i glasfiberkomposit som kunne overvejes?
Nu er det ganske vist "nogle dage siden" du nævnte Pro-tec 7 serien.
I denne tråd ser det ud til at diskussionen går rigtig meget på detaljer omkring det arkitektoniske eller detaljer omkring vedligehold.
Det arkitektoniske kan man nok blive ved med at diskutere. Vedrørende vedligehold er jeg mere enig i, at man bør sætte sig lidt ind i, hvad man køber, selvom det kan være svært.
Går vi et skridt videre og kigger på alle de fantastiske isoleringsværdier flere af de progressive vinduesproducenter kaster om sig med, herunder Pro-tec fra Holstebro, så skal man være YDERST varsom. Langt de fleste almindelige købere har ingen mulighed for at kontrollere, om det de får leveret rent faktisk er det samme som de har set reklamer for. Bare det at kunne gennemskue, at der findes flere U-værdier på et vindue og at de bestemt er forskellige, vil være en udfordring for mange.
Det eneste nogle har en rimelig mulighed for at kontrollere, er såfremt vinduesproducenten har udtalt sig om temperaturværdier på vinduet ved specifikke temperaturer ud- og indvendig evt. illustreret med en temperaturprofil.
Flere producenter lover tilsyneladende mere end deres produkter kan holde i praksis. Det gælder tilsyneladende også for Protec. Ud fra det de lover vil temperaturen være 13 - 14 grader ved 0 grader udvendig og 20 grader indvendig. Hvis dette holdt i praksis ville det rent kondensmæssigt/isoleringsmæssigt være et meget fornuftigt valg af vindue. Problemet er bare, at deres produkter IKKE kan overholde det, deres PR afdeling lover. Der er flere områder på deres vinduer, hvor temperaturerne når meget længere ned, hvilket giver anledning til kondensproblemer og skimmelsvamp.
Desuden er der mig bekendt ikke særlig mange erfaringer med deres 7-serie, så med de få erfaringer der findes, så ville jeg ikke vælge Protec, medmindre der ligges vægt på andet end kondens og isoleringsværdi.
Jeg har hørt en sag omtalt i ingeniørforeningen fra netop Nordjylland og der er et firma som Pro-tec anbefaler fra Svenstrup, men som i flere tilfælde har lavet graverende fejl bl.a. i forbindelse med isætning af vinduer. I et enkelt tilfælde netop Pro-tec 7 serien.
Vælger du alligevel Pro-tec skal du sørge for skriftligt at dække dig ind og jeg vil umiddelbart vælge et af de større firmaer fra Nordjylland til at isætte vinduerne. Du skal endivedere være opmærksom på, at netop 7 serien kun har den halve garantiperiode i forhold til deres Classic serie og at deres garantibestemmelser er temmelig ukonkrete og indeholder en del forbehold.
Hej jeg har fulgtb lidt med er derr et composite produkt i lavenergi i kan anbefale jeg er ikke til træ alu.
det skal være tre lag glas og godt isolerende

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Hej
Jeg har for 2 år siden fået http://www.hvidbjergvinduet.dk/ vinduer i hele huset, samt ny fordør.
Det har jeg ikke fortrudt. God service, hjælp til alle tænkelige spørgsmål mm.
Mine er godt nok plastik, men vi brugte en del tid på at finde en leverandør som lavede nogen, hvor man ikke kunne se det ikke var træ på 2 meters afstand. det lykkedes
VELFAC er vist også okay, men det er lidt ligesom med biler, at hvis man godt kan lide VW kan man ligeså godt købe SKODA og få samme kvalitet 10% billigere ik`
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også