Rense sæder

Sæderne i vores bil er ved at være ret beskidte. Mad, mudder og mokka er gennem de sidste par år blevet spildt og nu må der gøres noget. Jeg ved ikke rigtig, hvad det er for noget betræk, men det er noget kunststof af en slags (fra 1999).
Er det noget man selv kan gøre noget ved? Eller skal jeg have professionel hjælp.

PS. Der er sædevarme i forsæderne. Har det en betydning???
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Hobbyfar

Sæderne i vores bil er ved at være ret beskidte. Mad, mudder og mokka er gennem de sidste par år blevet spildt og nu må der gøres noget. Jeg ved ikke rigtig, hvad det er for noget betræk, men det er noget kunststof af en slags (fra 1999).
Er det noget man selv kan gøre noget ved? Eller skal jeg have professionel hjælp.

PS. Der er sædevarme i forsæderne. Har det en betydning???

Tjah jeg ville anbefale dig at tage betrækket af og putte det en tur i vaskemaskinen ved 40 grader, når der er sædevarme vil jeg ihverfald ikke anbefale dig at skrubbe sæderne med vand medens de sidder på. For så kunne det tænkes at Hobbyfar kom lidt for meget i "stødet" når han tændte for vamen i sæderne.
Nu ved jeg ikke om det eksistere mere, men en gang kunne man få noget der vist nok hed Shopur til at tørrense gulvtæpper med, det var faktisk alletiders middel. Det skulle skures ned i tæppet med en stiv kost, sidde og virke en times tid og kunne så støvsuges væk sammen med alt skidtet.
Så er der jo også den lidt dyrere løsning, køb nogle nye betræk og hæng dem på. Når de bliver for kedelige at se på, så op på den blå hylde med dem og anskaf nogle nye.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis