Tandrem

Kan man selv skifte en tandrem på en carisma fra 96
venlig hilsen
erik bergsmile
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du har gjort det før ja og kender lidt til det hvis ikke fingerne væk du kan komme til at smadre din motor hvis den kommer forkert på
Hvis du har gjort det selv før så ja - hvis ikke, så hold nallerne fra det. Som schouborg nævner kan du komme til at smadre din motor, og du skal vide hvor knastakslen skal stå, og det samme med krumtappen. de er muligvis mærket op, men ikke altid de er det. Du kan self også grundindstille den uden hjælp af mærker, men så skal du have cyl 1 i kompressions top - og det er en mere indviklet process.
Hvis jeg var dig og ikke havde rørt ved tandremme før eller grundinstillet motorer før, ville jeg ikke røre ved det.
tak for de gode råd jeg holder nallerne væk, har i nogen ide om hvad det koster at skifte den.

Venlig hilsen
Erik berg
hmm der går nok mellem 1 time og 2 timer muligvis i arb. løn - og så skal der nok skiftes remstrammer, muligvis medløber hjul (hvis de nuværende larmer), og rimelig sikkert også vandpumpen og så selvfølgeligt tandremmen.

remstrammer og medløber hjul er ikke så dyre igen... det der nok er dyrest er nok højst sandsynligt arb. løn og så vandpumpen

tror det kommer til at koste dig et sted mellem 1500.. og 2000 kr (med nordbrems/Bak & Uhrenfeldt dele), er ik helt sikker biggrin kommer helt an på hvad værksted du vælger - og om du køber dine dele ved Biltema/Høyer, eller de ovennævnte smile
Tandrem confused

Golf årg. 93 1.8

Har før prøvet det, men har dummet mig lidt denne gang.
Har sat knastaksel efter mærkerne, har også stillet cyl 1 i top med tænding.

Fejlen er at det 3 remhjul som trækker tændingen har et mærke som er identisk med knastakslen, det stillede jeg lodret confused derfor tændte den jo noget forkert... fordi den er flyttet én tand på remmen.

Flytter jeg tændingen køre den fint.

Har det nogen betydning ?
nogen der ved hvad det koster og skifte en tandrem på en ford mondeo 1,8 årg.93??
hej
tids skemaet siger ca 2,2 timer der kan godt komme lidt ekstra tid med den alder bilen har
hvis der er ac ca 1,5 time ekstra
eksmek
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis