Hvordan males betontagsten ?

Jeg har mokka IBF tagsten fra 1984 , som er blevet noget falmede og efter jeg prøvede at højtryksrense for mos og alger et sted , er de der nærmest blevet grå.
Men hvordan maler man nemmest sådan et tag på ca ialt 170 m2 ?
Kan man sprøjtemale ,og er det nem , kan man leje en sprøjte ? eller kan man rulle eller pensle malingen på?
Der skal vel også renses ibund med højtryksrenser ? jeg har en lille 100 atm. højtryksrenser men mon ikke man kan leje een hvor det går hurtigere.

Mon man kan nå det i år ?

Mvh. Kim H
Jeg har mokka IBF tagsten fra 1984 , som er blevet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen problemer i at rense og male et betontegltag. Hvis taget bliver renset ordentligt, og når taget er renset
skal det algebehandlees. Det er for at sikre at mos og alger i kanterne ikke gror videre når taget er malet.
Det bør males med en airless sprøjte, med en dyse ikke under str 17.
Hvis taget er uden undertag, skal loftrummet dækkes af med plastik, da der vil komme dråber af vand ind.
Hvis taget renses med en almindelig lanse fra en højtryksrenser, bør vinklen man vasker fra ikke være lavere end 35 grader, da risikoen er meget større for at der kommer vand, ind under teglene. En højtryksrenser der kan give 200 bar og 15 liter vand i minuttet er at foretrække.
Når taget er renset er det en god ide at oprense dine kloaker ved tagnedløbene, da mos kan stoppe dem til.
Du skal påregne 1 liter tagmaling pr 3 m2 tagflade.
Der er flere leverandører af tagmaling.
Isopaint, Dyrup, sadolin.

SOM VED ALT TAGARBEJDE: Husk at bruge faldsikring/stillads. Gå ALDRIG op på et tag der er vådt og fuld af mos, det er SPEJLGLAT.



vh Jan

 Selvstændig håndværker med speciale i tagrender, tagmaling og isolering.

JC Tagservice.dk | Tagrender | Tagrensning | Tagmaling | Tagtjek

Hulmursisolering | Loftisolering

Spændende svartid for et firma - er det tit i arbejder videre på projekter der sidst er opdateret i 2006?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH > Du har ret i at det er lidt sent svaret kommer ;-)

Men til gengæld synes jeg, at JC Tagservice skal have ros for at komme med konkrete brugbare råd, som kan være til gavn for andre brugere, som søger på samme emne.

Firmaer der som i ovenstående tilfælde, og som eks Koluda også ofte gør, - nemlig giver gode brugbare råd, - de firmaer synes jeg vi skal være taknemmelige for, - for som LDS-er, kan rådene fra rigtige fagfolk være guld værd.

Det er noget helt andet end de firmaer, som bare prøver at fedte link ind til deres hjemmeside, uden at komme med noget brugbart.
Enig djaydjay!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 31-03-2011 15:46
Enig djaydjay!!

Det er jeg også  - ikke noget med at det bør man ikke gøre selv men få www............. til det.

Oplysende for os LDS folk.

en gammel tråd, ja - men jeg påtænker netop at male mit betontag ( Braas ) fra 1977. Så fint med denne tråd.

Det fejler intet - er med undertag, som ikke fejler noget ( som mange andre jeg har set, min søn har lige skiftet sit tag på et hus fra 1976 mest fordi undertaget hang i laser ), men ser lidt trist ud efterhånden.Det kan holde mange år endnu vil jeg tro.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også