skur

Hejsa

Jeg har et lille problem, jeg er ved at lave et skur, og jeg har valgt at have træ som beklædning, men så har jeg fået afvide at så skal man huske at det skal være 5cm over jorden, men jeg ønsker ikke at der skal være hus indtil skuret for neden, så jeg tænkte på kan jeg ikke grave en range rundet om skuret også måske ligge nogle små sten.. eller hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville lade træet slutte 10 cm over jorden og så lave en "sokkel" af eternitbrædder i f.eks 20 cm bredde, så er der også lidt under terrænniveau.

mvh Anders
Hej

Det er nogle år siden at jeg købte sidst, jeg husker dem som noget dyre, men jeg er sikker på at det tjener sig ind. Der er blevet skiftet mange beklædninger på diverse skure o.l. fordi de nederste 5-10 cm var rådne. Husk i øvrigt at skære den nederste ende (forudsat at dine brædder skal monteres lodret) af med lidt under 90 graders vinkel så vand kan løbe af uden at blive trukket op i træet.
Angående pris på eternit brædder, spørg i din tømmerhandel.

mvh Anders
ok, hmm jeg forstår ikke helt det med 90grader jeg har købt sådan nogle plader der liner brænder..
Hej..

plader der ligner brædder.. Hvor tykke er de ? og er de egentlig trykimprægnerede /beregnet til udendørs brug?

Mvh
Niels

De beklædning plader jeg bruger er ikke trykimprægneret men kan sagtens brugers til skur, bare sørg for at beskytte begge sider med god træ beskyttelse til udendørs brug. Jeg fortrækker oliebaseret.

Har brugt dem i over 10 år med samme plader uden problemer 👍


🤔
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også