Motor er meget ældre end oplyst

Hej

Jeg har købt en Sunwind 27 hvor der i min slutseddel står at der er en
volvo penta md5c fra 1996.
Jeg har nu fundet ud af at den blev lavet i perioden 1981-1983 altså at den mindst er 13 år ældre end oplyst.
Det tyder på at det er en renoveret maskine da den ellers ser nydelig ud dog er der lidt slør i hovedlejet. Jeg har taget kontakt til min formidler som vil kontakte salger. Mit spørgsmål er nu
hvad skal/kan jeg forlange der bliver gjordt ?
Er der andre som har prøvet noget ligende..

Lennart
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lennart

Et er vel hvad du retsligt har krav på ifm handlen - noget andet er måske hvad der giver dig et fornuftigt resultat uden at skulle smide alt for mange penge efter en advokat hvis sælger viser sig at være besværlig.

Fælles for nedenstående er, at det vil være en rigtig god ide at få bindende (skriftligt) svar fra sælger inden du går videre - da det ellers i princippet kan udlægges som om du har affundet dig med fejlen (altså hvis du selv begynder at udbedre problemerne)

En løsning kunne være at få efterset motoren grundigt, få udbedret evt fejl. Og evt få en kompensation/nedslag i prisen.

En anden mulighed er at du finder en tilsvarende båd/motor og så kræver nedslag i prisen der svarer til den forringede værdi af din 'gamle' motor.

Du kan også fastslå at der jf købeloven foreligger mangler (motor er ej som beskrevet i aftalen) og desuden foreligger der svig fra sælger (såfremt han/hun må formodes at vide besked med problemet). Du kan derfor vælge at hæve handlen - dvs kræve dine penge tilbage fra sælger der så får sin båd igen.

Meget må afhænge af hvordan sælger reagerer på din henvendelse..

Mvh
Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis