Hvilken tagrende kan anbefales ?

Jeg skal have lavet noget renovering på mit hus fra 1984 og noget af det er tagrenderne , som nu er Plastmo plasttagrender , der er blevet noget blege med tiden , og mine rendejern er især på den ene side , ved at være noget rustne.
Jeg har derfor tænkt at renovere det snart, jeg er blot i tvivl om hvad man skal vælge der er jo aluzink og zinktagrender , men jeg vil da gerne have noget med en flot finish , men jeg ved ikke hvilken fabrikat man skal vælge ?
Det kunne også være en mulighed at få en blikkenslager til at fremstille renderne , hvilken pris skal man mon regne med hvis det drejer sig om ca. 26 mtr. tagrende og 3 nedløb ?
Mvh. Kim H
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv valgt en zink rende og min model er 33,3 den såkaldte arkitekt rende.... Der er en kvartrund rende der er rigtig flot på huse uden udhæng.

Vælg bare en standard fremstillet zink rende og få evt en blikkenslager til at montere og ikke mindst lodde den.

MVH Njord
Citat fra njord

Jeg har selv valgt en zink rende og min model er 33,3 den såkaldte arkitekt rende.... Der er en kvartrund rende der er rigtig flot på huse uden udhæng.

Vælg bare en standard fremstillet zink rende og få evt en blikkenslager til at montere og ikke mindst lodde den.


Kender du ca. prisen pr mtr. rende og pr. nedløb
Mvh. Kim H
Citat fra njord

Jeg har selv valgt en zink rende og min model er 33,3 den såkaldte arkitekt rende.... Der er en kvartrund rende der er rigtig flot på huse uden udhæng.

Vælg bare en standard fremstillet zink rende og få evt en blikkenslager til at montere og ikke mindst lodde den.


Du mener at jeg bare kan købe Plastmo Zinktagrender og så få en blikkenslager til at lodde det ? Vil det blive pænt også sammenlignet med de tagrender som blikkenslageren selv tilpasser?

Mvh. Kim H
Jeg har lige fået 10 meter zink tagrende inkl 2 nedløb for 3.500,-
Jeg fik en blikkenslager til at lave/købe det hele.
Denne tråd nærmer sig sin 7 års fødselsdag og det kunne være spændende at høre hvilken tagrende kim014 valgte? Og ikke mindst om han er tilfreds med sit valg.

Jeg ejer www.alutagrender.dk og vi leder i øjeblikket efter folk med erfaringer fra andre typer tagrender end aluminiums tagrender - der kunne have lyst til at fortælle om netop deres valg af tagrende.

Hvis du sidder med en god eller dårlig tagrende historie er du meget velkommen til at kontakte mig på info(a)alutagrender.dk
Annonce
Hey Mr. "Alu-rende"

Jeg kan da fortælle at jeg fortsat er RIGTIG glad for mine ZINK render, de patinerer smukt og er helt uden problemer her efter ca 11 år. Og det forventer jeg da også er tilfældet de kommende 20 år :-) Så ud fra det kan jeg kun anbefale at anvende zink render, hvilket jo også er gjort i hele landet gennem hundrede år eller mere!

Som kommentar til din hjemmeside kan jeg ikke se hvilken alu legering du anvender til dine render.. og ej heller hvilken pladetykkelse de har! Ud over jeg principielt ikke forstår de ikke er anodiserede for at modvirke korrosion!
Og så er der de farvede render, er de malede, eller anodiserede i de aktuelle farver? Og hvilken lagtykkelse?

Under "om aluminium" skriver du dette
"Det er ikke nogen hemmelighed, at vi bag Alutagrender.dk mener, sværger til aluminium når det kommer til valget af materiale til din tagrende."
Det er en rodet sætning du nok med fordel kan omformulere :-)

Dine andre produkter, "Skærmtegl" finder jeg derimod ret interessante.. dog savner jeg en del om vægt / kvm og priser...

MVH Njord

MVH Njord
Vælg ægte zinktagrender fra rheinzink, det ved vi alle holder....
Jeg valgte at skifte mine mølædte zink render med plast sidste år.

Jeg læste at salt indholdet i luften ikke er det bedste, når vi taler zink, alu, stål render.
Og da jeg bor et stenkast (hvis man kan kaste langt) fra vandet, faldt valget på plast render, selvom det måske ikke er den mest elegante løsning, men til gængæld rigtigt gør det selv arbejde...   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Sig mig lige engang!

Hvis jeg kikker på Alutagrenders monteringsanvisning så fremgår
det IKKE af:
1: Montering af konsoljern / lange rendejern
hvor højt tagrenden skal monteres i forhold til tagbeklædningens bundløb!
Det mål der betegnes A på "konsoljerndetaljen" oplyse intetsteds. (Det er klart at tallet vil variere ved tagrender med fald)

Er der ingen (tommelfinger)regler for hvor lavt tagrenden må/bør monteres i forhold til tagbeklædningens bundløb. Og hvor langt tagmaterialet bør "stikke i tagrenden" ???

For hvis man blot kikker på detailskitserne af "konsoljern" og "lange rendejern" så vil vandet ved en almindelig kraftig regnbyge ramme udenfor tagrenden. Osse fordi tagbeklædningen stikker for langt ind over tagrendens bagkant.

(Det skal siges at den slags petitesser heller ikke oplyses på Plastmos monteringsanvisning. .o))

Er der en tagrendemontør der ved noget om det? :o)
Fantastisk med feedback så hurtigt!

@njord
Din tagrende historie høres ofte. En loddet zink tagrende der bare duer! Det er svært at finde argumenter mod loddet zink tagrende udover de kendte - Pris og "svagheden" overfor bitumen. Jeg kender ikke kvaliteten af de limede zink tagrender så det kunne være interessant at høre fra en som har prøvet disse.
Jeg kender ikke meget til afvaskningsproblematikken - zink rester der med tiden "falder" af renden og ryger med tagvandet i brønden - men ved at bl.a. Københavns Kommune har fokus på denne problematik.

Tak for dine kommentarer til hjemmesiden.
Der anvendes AW-3105 legering og tykkelsen er 0,9 mm.
Vi anbefaler blank aluminium (ikke anodiseret) da den nævnte legering har en meget høj modstand mod korrosion pga. det naturlige oxidlag, aluminiumen selv danner.
Vores farvede standard tagrender leveres som prelakeret plade fra Hydro Aluminium. De lakeres med Hydrocoat tekstur 800. Jeg må tilstå at jeg ikke ved i hvor tykt et lag.

Tak for korrektur læsningen :-) Jeg har slettet et enkelt ord og nu giver det mere mening, omend vores tekstforfatterinde måske skal give det endnu en finpudsning.

Det glæder mig at jeg har fanget din interesse på Skærmtegls hjemmesiden.
De hurtige svar er 50-70kg/m2 afhængig af tegl typen og underkonstruktionen.
Prisen er afhængig af mange variabler - Format, Farve, Overflade, Ophængningssystem og Mængde.
Du er meget velkommen til at sende en mail til mig for mere info

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også