Lagkage som sommerfugl.

Jeg har lavet en lille guide der viser hvordan du kan lave en flot og anderledes lagkage til eksempelvis en fødselsdag. Det færdige resultat skulle gerne komme til at ligne en sommerfugl.

Billede%2011.JPG

Du kan læse guiden her:
http://www.hindbersnitten.dk/bagerskolen/Lagkage_til_fodselsdag.php

Hilsen Brian
www.hindbersnitten.dk

Hvorfor er der Bananer i Banankage...
Når der ikke er Jøder i Jødekager????
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Hindbærsnitten (sikken nogle navne man skal skrive engang imellem)

Du er rigtig god til at lave reklame for din side, og de er velkomne på LDS, for når nogen laver noget godt uden det er for at score kassen, er man altid velkommen (og det vel og mærke er relevant og seriøst), så fortsæt endeligt med dine inspirerende opskrifter med henvisning til det ultimative i den kunst!

Det er en flot side i øvrigt, som I andre bør besøge.

Mvh. JørgenE
Den er bare rigtig fin sommerfuglekagen, rigtig godt og umiddelbart overskueligt projekt, den tror jeg, at jeg vil prøve at lavesmile
Der er to ting, jeg har lært idag ;-)

1) Man skal bruge et stort fad til den, hvis ikke den skal hænge ud over kanten.

2) Man skal piske skummet, så det er rimelig fast...

Egentlig logiske ting, men det skulle gå lidt stærkt... Ellers er den let at gå til - og kun fantasien sætter grænser!

Her er min variant, som vakte jubel og nu stort set er "fordampet".
Ja, jeg er desværre ikke kommet så langt med at prøve endnu, men det er da en fin variant du har lavet af den også! Kunne godt forestille mig det med at flødeskummen skal være lidt fast, det kan jo være noget besværlig noget lige at få til at sidde, som man gerne vil have det, men under alle omstændigheder gør øvelse jo mester, så hvis ikke det lige lykkedes 100% første gang, så kommer det nok efter et par forsøg, men helt bestemt en fin lagkage sommerfugl du har lavet:p
Annonce
Du har vel også lært hvordan man får flødeskum af et træbord! (det kunne du nok i forvejen)

Din kage er rigtig sød, og har sikkert gjort stor lykke for en 6 årig.
Måske kunne man lave ansigtet på en lille flad klump marcipan, eller måske bare en småkage, med mund og øjne. Og lidt lakridssnørrebånd som antenner.

Kunne de nænne at spise den?

Green

Ja spørgsmålet er, hvor mange gange, jeg får lov til at prøve den model. "Prinsessen" bliver jo ældre og det er ikke sikkert, at mors "barnlige" kreationer er sagen om et år ;-)

Men iø rigtig gode idéer Green, som jeg kan tygge lidt på til næste uge, hvor jeg skal forsøge at lave en wales-honningbi... (og nej jeg laver næppe en kransekage-bikube - selvom tanken er faldet mig ind...)

Nej jeg ved intet om at få flødeskum af et træbord??

Sommerfuglen blev "slagtet" uden noget føleri af fødselaren ;-)
Hej Zephirine.

Jep. Det er et flot resultat du er kommet frem til.
Og ja... Fløden skal piskes stiv. Ellers er det lidt svært.

Hilsen Brian

Hvorfor er der Bananer i Banankage...
Når der ikke er Jøder i Jødekager????
Tak for de pæne ord.

Jeg huskede det med fløden til, jeg skulle lave lagkage med bi. Til gengæld lærte jeg, at man ikke skal "tegne" med lakridssovs... Ikke fordi - det smagte hammergodt sammen med chokoladeglasur. Men det flyder ud! Så jeg måtte standse bien i vokseværket med en masse krymmel *GGG* En anden gang vil jeg nok forsøge med lakridssovsglasur istedet...

Om lidt skal jeg lægge årets sidste lagkage sammen til familien imorgen. Vanillecreme, brombærmarmelade og knuste makroner i lagene. Chokoladeglasur ovenpå og flødeskum (stiftpisket ;-) ) på siden. Og nix weiter. Den ser ikke så fancy ud, men den smager!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis