Hvad kendetegner en Faaborg 20" jolle?

Jeg har selv en Faaborg 20" Jolle. Tror Jeg nok men, er blevet lidt i tvivl fordi en af mine kollegaer er ved at købe båd som. Han påstår er en Faaborg 20" jolle. Men den er uden trækøl, og det mener Jeg er et af de sikker kendetegnene ved en Faaborg 20" jolle. Er der nogen her der kan hjælpe mig så jeg kan hjælpe min kollega? til ikke at få købt katen i sækken.

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra vendborg

Jeg har selv en Faaborg 20" Jolle. Tror Jeg nok men, er blevet lidt i tvivl fordi en af mine kollegaer er ved at købe båd som. Han påstår er en Faaborg 20" jolle. Men den er uden trækøl, og det mener Jeg er et af de sikker kendetegnene ved en Faaborg 20" jolle. Er der nogen her der kan hjælpe mig så jeg kan hjælpe min kollega? til ikke at få købt katen i sækken.

Hej vendborg.
Din makker er ikke igang med at købe (katen) katten i sækken. Fåborg 20 var egentlig tænkt som en motorjolle men med en stråkøl som der er monteret på din Fåborg 20 blev det til en motorsejler der også kunne krydse uden brug af motor. Nu håber jeg ikke jeg får bøvl med en hvis Hr. Smidth fra Fåborg men den kan altså ikke sejle lige så optimalt som en ægte sejlbåd, uden at motoren får lov til at hjælpe lidt til, bare på små omdr. giver det en meget bedre højde til vinden på kryds.
Så vidt jeg husker blev formen på et tidspunkt lavet om så den nu fik den dybe køl i stedet for den påsattet stråkøl.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis