stempelring sætter sig heletiden fast i stemplet

hej


kan i hjælpe mig ?

stempelringen sætter sig hele tiden fast i stemplet
hvorfor gør den det?
det er en 45mm 70cc cylender/stempel med 1 meget smal stempel ring og nogle huller foroven at stemplet det er en cylender fra italy racing den køre med 1% olie og det er racing olie til 149kr. 1 liter og platinerne er stillet efter cylender en


mvh puch tun ItItaly Racingaly Racing

h
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra puch tun

hej


kan i hjælpe mig ?

stempelringen sætter sig hele tiden fast i stemplet
hvorfor gør den det?
det er en 45mm 70cc cylender/stempel med 1 meget smal stempel ring og nogle huller foroven at stemplet det er en cylender fra italy racing den køre med 1% olie og det er racing olie til 149kr. 1 liter og platinerne er stillet efter cylender en


mvh puch tun ItItaly Racingaly Racing

Du bruger for lidt olie, derfor brænder stempelringene sig fast til stemplet prøv at give den en halv procent mere !
Er alle knallerter ikke imellem 2 og 4 %

Det var det da jeg var "lille"

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Er alle knallerter ikke imellem 2 og 4 %

Det var det da jeg var "lille"

Nej det er de ikke mere PeterR, faktisk har alle nyere knallerter seperat olietank og en pumpe der doserer den rigtige mængde i forhold til omdr.
Men ikke nok med det men ved tomgang har motoren ikke brug for mere end omkring en halv procent men ved fuld rulle skal den have eks. 1,5 %, så det er ikke bare omdrejningerne der bestemmer oliemængden men belastningen af motoren.
V.h Håndværkeren smile
Jeg syntes nu ikke indlægget bærer præg af at det er en maskine der selv blander, men ok. Vil det sige at man kan stille olieblandingen på et håndsving et eller andet sted.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Citat fra PeterR

Jeg syntes nu ikke indlægget bærer præg af at det er en maskine der selv blander, men ok. Vil det sige at man kan stille olieblandingen på et håndsving et eller andet sted.

MVH

Der er en stilleskrue nede ved pumpen som du kan regulere mængden med, på min MZ foregår det ved at stramme kablet. Jeg har to kabler fra gazhåndtaget, det ene er til kaburatoren det andet går til oliepumpen, pumpen er trukket af primær tandhjulet og har således samme omdrejning som motoren, med gazhåndtaget reguleres så mængden af olie der skal til i forhold til belastningen. Derfor stinker nyere MZ-er ikke så meget som den gamle model hvor man blandede olien direkte i benzinen.

V.h Håndværkeren smile
Hæhæ... Jeg havde også en gammel puck engang!! Jeg kommer fra landet, og vi blandede selv. 2 liter benzin og en kop olie:-) Det giver gode minder....!!

Desuden synes jeg det er lidt fedt at man kan spørge om sin Maxi i et Lav- motorcykel-forum... ;-)

Du gør et godt stykke arbejde Håndværker!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Kære Håndværker
Jeg tror du er galt på den her.
Hvis man læser teksten står der at det er en Puch.
med min ringe og meget lidt opdateret viden må det dreje sig om en ældre sag
og så er 1.5 procent ikke nok
Jeg må give Peter R ret 2-4 procent passer bedre.
Hvis skidtet er tunet skal den have mere ( slemme knægt )
Men det hjælper altid vis man gider skrive lidt om årgang og type på dyret

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Citat fra Hitman

Kære Håndværker
Jeg tror du er galt på den her.
Hvis man læser teksten står der at det er en Puch.
med min ringe og meget lidt opdateret viden må det dreje sig om en ældre sag
og så er 1.5 procent ikke nok
Jeg må give Peter R ret 2-4 procent passer bedre.
Hvis skidtet er tunet skal den have mere ( slemme knægt )
Men det hjælper altid vis man gider skrive lidt om årgang og type på dyret

Hej Hitman.
Nu skal du jo lige tænke på at det er "børn" der stiller spørgsmål så alt det tekniske årgang o.s.v. går de ikke så højt op i. Bare skidtet virker og kan drøne der ud af med mindst 100 Km. i timen, som regel også uden hjelm, så er alt bare super-livet er værd at leve ØJ ØJ det giver potens det her.
De tænker ikke et eneste sekundt på at de på et splitsekundt kan komme til at ligne en dum smadret flue på en væg.
Og så lige et svar til olien, se i dag fremstilles olier så fint rafineret og efter behandlet, at en dyr ræser olie har mere end den dobbelte viskositet som den vi brugte i vores ungdom. Og for at få en hurtig forbrændning i cylindertoppen gælder det om at have så få forhindringer som muligt, olien er nærmest at betragte som et bedøvelses middel i benzinen, da den er sværere at brænde af end benzinen.
Så skulle det være bukket i neon wink

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Næstformanden

Hæhæ... Jeg havde også en gammel puck engang!! Jeg kommer fra landet, og vi blandede selv. 2 liter benzin og en kop olie:-) Det giver gode minder....!!

Desuden synes jeg det er lidt fedt at man kan spørge om sin Maxi i et Lav- motorcykel-forum... ;-)

Du gør et godt stykke arbejde Håndværker!!

Tak Næstformand.
Jeg gør ikke andet end at hjælpe efter bedste evne, og har en kæphest der hedder hjælp alle uanset hvem hvad og hvorfor. Det er kun når enkelte jogger på mig, jeg bliver sur og fare nok lidt voldsomt i blækhuset, jeg er ikke fejlfri !

Se grunden til at jeg ønsker en side for knallerter o.l. er at det skræmmer potientelle MC ejere væk når de opdager det er for rollinger den tråd de er kommet til. Og min erfaring på det felt siger mig at det gider voksne MC folk ikke, her er en sidste rest af hakkeordenen / Janteloven.
Så lad os nu få lavet den tråd / forum for MC og en for Knajtene, jeg vil stadig gå ind og se om jeg kan hjælpe en gang imellem, for jeg favner vidt som du sikker har bemærket.

V.h Håndværkeren smile
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis