stempelring sætter sig heletiden fast i stemplet

hej


kan i hjælpe mig ?

stempelringen sætter sig hele tiden fast i stemplet
hvorfor gør den det?
det er en 45mm 70cc cylender/stempel med 1 meget smal stempel ring og nogle huller foroven at stemplet det er en cylender fra italy racing den køre med 1% olie og det er racing olie til 149kr. 1 liter og platinerne er stillet efter cylender en


mvh puch tun ItItaly Racingaly Racing

h
hej kan i hjælpe mig ? stempelringen... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

h
måske dine tænder ( undskyld ku ikke la være)biggrin biggrin biggrin

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hæ hæ Hitman, den var sgu okay.

Det der med rystelserne må komme fra at en Puch motor nok ikke er det mest velafbalancerede, og den bliver jo presset mere end "værket" havde tænkt i sin tid.

Den der raslelyd giver minder. Det er en Puch specialitet, og "kloge" hoveder sagde dengang at det var stempelringene (hvad ved jeg !!), typisk en motor der er ovre sin værste ungdom. Dem jeg oplevede med nyhonede cylinder og nyt stempel og ringe "raslede" ikke. Men det er en del af charmen at det rasler lidt.
Det er nu mig der plejer af brokke mig over spørgsmål om knallerter i dette forum. Jeg syntes de skulle bruge newsgroups. Eller sætte sig ned og programmerer sige den ultimative knallert hjælpe side.

Men det kan maxi tunerne jo så bruge deres tid på når de sidder som Jason i en rullestol, fordi det kom som en overraskelse, at deres lede maxi ikke kunne bremse med 90 km/t.

Jeg er lidt harm, jeg bor i en by med masser af tunede knallerter. De skal køre på cykelstien, men ak, det gør de sku også når de kører 70-100 km/t, mine børn render også rundt samme sted, og der er sku forskel på tiden man har til at reagerer når knallerten kører 30 km/t i forhold til 90.

Så en opfordring, kør ud på vejen, både for min / din og andres sikkerhed.

Bøden er den samme.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Citat fra PeterR

Det er nu mig der plejer af brokke mig over spørgsmål om knallerter i dette forum. Jeg syntes de skulle bruge newsgroups. Eller sætte sig ned og programmerer sige den ultimative knallert hjælpe side.

Men det kan maxi tunerne jo så bruge deres tid på når de sidder som Jason i en rullestol, fordi det kom som en overraskelse, at deres lede maxi ikke kunne bremse med 90 km/t.

Jeg er lidt harm, jeg bor i en by med masser af tunede knallerter. De skal køre på cykelstien, men ak, det gør de sku også når de kører 70-100 km/t, mine børn render også rundt samme sted, og der er sku forskel på tiden man har til at reagerer når knallerten kører 30 km/t i forhold til 90.

Så en opfordring, kør ud på vejen, både for min / din og andres sikkerhed.

Bøden er den samme.


Hej PeterR. du kunne jo lave dine helt private "bump" ude på cykkelstien, Tag et langt bræt ca. 2,5x10 cm. skær det skråt på hver kant så cyklister kan køre over det uden problemer, men når der kommer en tunet knallert siger det slam og det var så de støddæmpere.
Du kan jo ikke gøre for at du er kommet til at "tabe" et bræt på Cykkelstien vel. Det behøver jo ikke værer lige så bred som cykkelstien bare så det dækker 2/3 dele fra yderkanten af stien.

Jeg burde skamme mig at give sådanne forslag, men har faktisk for mange år siden praktiseret det med en bil.
Jeg boede på en lille stille blind vej, hvor børnene kunne lege på gaden for der var meget lidt trafik. Så var der nogle unge menesker der havde fundet ud af at det var sjovt for dem at ræse op ad gaden i en toptunet bil, vende for enden og ræse ud igen. Vi var flere der havde haft fat i dem for at få stoppet den trafik, af en eller anden grund blev det så til direkte cikane fra de unges side. Vi var så nogle stykker der skillingede sammen om et stykke halvtømmer på 10x20 cm. det kom så til at ligge i min port ud mod gaden, så en aften hvor de havde været op og ned af gaden et par gange blev planken trukket ud på gaden da de kom susende, det kostede dem et sæt ødelagte dæk fælge og støddæmpere. Planken havde vi trukket ind lige så snart de var kommet over den, så der var ingen der vidste noget om en planke der havde ligget på vejen da politiet kom.
De unge kom aldrig igen, lidt underligt var ??

V.h Håndværkeren smile
Citat fra PeterR

God ide, men jeg tør ikke.


Tænk ! Jeg troede du ville stå på hovedet for dine børn ??
Køre med samme cyllinder som dig og køre på 3-4% olie (det billigste er bedst) og den forbrænder det helt fint... 2,5-3 liter benzin til 100ml olie...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis