Hvor bred er krikken? BobbleTrouble 353 8881 16-08-2006 20:37 Hej Er der ikke en hesteinteresseret, der kan svarer mig på hvor bred en hest er i forhold til f.eks skulderhøjden? Jeg skal lave en gyngyhest, og planen var at den skulle komme til at ligne. Håber der er en som kan hjælpe mig. Mvh Kasper 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Hans Hansen 288 2640 17-08-2006 07:03 Umiddelbart tror jeg ikke, at de rigtige proportioner passer til en gyngehest - hvis der overhovedet findes en standardstørrelse. Jeg synes, at ponyer ofte er meget brede og børnene sidder reelt ikke så behageligt, hvorimod en fuldblods araber er mere slank i det. Jeg vil tro, at gyngeheste-udgaven nok i virkeligheden vil ligne en udsultet hest, når man ser på bredden. Det var vel reelt ingen hjælp - beklager.
BobbleTrouble Trådstarter 353 8881 17-08-2006 12:10 Det kan da godt være at du har ret i den antagelse, jeg ved intet om heste. Men det giver selvfølgelig også mere frie hænder i forhold til at lave sådan et legetøj, så tak for svaret.
Håndværkeren 20251 19-08-2006 19:46 Citat fra BobbleTroubleHej Er der ikke en hesteinteresseret, der kan svarer mig på hvor bred en hest er i forhold til f.eks skulderhøjden? Jeg skal lave en gyngyhest, og planen var at den skulle komme til at ligne. Håber der er en som kan hjælpe mig. Mvh KasperNu er der jo forskellige udformninger på Gyngeheste, den fra min barndom var fatisk to heste hvor jeg sad imellem på en lille bænk med ryglæn og en rundstok som tømme, den havde også nogle gode runde gænger så der kunne komme fut i fejemøjetJeg har set modeller der bare var en krysfiners plade med en saddel på, og så de mere korekte der var udstoppede lige som en rigtig hest. Det handler nok mest af hvor fed en penge pung der er til at finacere projektet.Men på Bibioloteket kan du faktisk låne bøger om gyngeheste. V.h Håndværkeren
BobbleTrouble Trådstarter 353 8881 19-08-2006 20:19 Tak.Jeg havde ikke engang overvejet at der kunne være litteratur om emnet. Det skal undersøges nærmere. Men det er ikke sådan en med to siluetter, der er planen, men en der ligner en rigtig hest. Altså en 3-D, miniature hest.