Hvor skal dampspærren placeres, eller er den slet ikke nødvendigt?

Hej NG

Jeg skal til at brække gulvet op i min entreé og i mit køkken, samt brække loftet ned i kælderen. Derefter skal der lægges nyt gulv i køkken og entreén og i kælderen skal der opsættes nyt loft i form af fibergipsplader. Til orientering så isoleres bjælkelaget med ca. 150 mm isolering, og ja jeg skal nok huske tråden til at holde isoleringen med i tilfælde af brand.smile

Men nu er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal sætte en dampspærre op eller ej? Hvis ja, hvor så?confused

Normalt siger man, at man skal sætte dampspærren på den varme side, men det er efter min mening lige under gulvet i køkkenet og entreén, og så forhindre det jo ligesom ikke en eventuel fugt fra kælderen i at trænge op i bjælkelaget og isoleringen.

Så hvad gør jeg?

Håber der er en som ved besked, på forhånd tak.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo du skal bruge dampspærre. Hvis ikke, vil den varme fugtige luft søge mod den koldere kælder, og når den når et sted ned i isoleringen vil den fortætte (dugpunktet) til vand.
Den fugt der er i kælderen vil ikke på samme måde fortætte i konstruktionen, men blot forblive vanddamp. Men sørg altid for at have lidt naturlig ventilation i kælderen, det holder den sund.

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis