Reparation af bund i glasfiber-jolle

Hej alle

Jeg har fået en gammel glasfiber-jolle, som har været sunket og ligget under vand i et års tid. I bunden er et hul som jeg har lappet efter alle kunstens regler med glasfiber.

Mit spørgsmål er nu den videre behandling:
Jeg har købt noget topcoat, som jeg fik at vide af sælgeren at jeg sagtens kunne bruge i stedet for både primer og maling. Mit spørgsmål til Jer er derfor dels om dette er korrekt og dels hvad i ville gøre. Så vidt jeg forstået på forskellige hjemmesider er topcoaten ikke 100% vandtæt og dermed burde man alligevel forbehandle bunden inden. Så er lidt i vildrede!

Jeg skal i den forbindelse også sige, at jeg kun har tænkt mig at investere et beskedent beløb i jollen til at starte med, da jeg lige skal finde ud af om "sejlerlivet" er mig. Dermed ment at det ikke behøver være luksus-løsningen såfremt der er en billigere udgave, som sagtens kan holde et par år eller 3.

På forhånd mange tak for hjælpen!!!!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du går til en bådudstyrsforretning, ber om det lille hæfte fra Hempel, der står hvad du skal bruge. Du kan efter brug, af hvad du nu vælger, gi' bunden et lag vandtæt primer inden bundfarve. Topcoat er lidt vanskeligt at bruge, men udemærket, alm. 2 komponent maling er også OK, det er primeren der skal holde tæt. Er det en gammel båd, som ikke holder længe, så bare gi den bundfarve uden på reparationen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også