Valg af 55 L Metro-vandvarmer - Spørgsmål til effekt og strømstyrke

Jeg skal snart have tilsluttet en ny vandvarmer til mit sommerhus, som jeg har tænkt at bestille over nettet - nærmere betegnet en 55 liters Metro EL VANDVARMER 55 L TYPE 655, som kan installeres i et skab. Men i specifikationerne står at læse, at vandvarmerne leveres som standard med et universal varmelegeme på 3 kW/400 volt, og uden ændringer kan tilsluttes 230 volt. Effekten bliver da 1 kW. Kan også leveres med 2 kW/230 volt.

Spørgsmålet er nu:

Jeg er klar over, at skal jeg have mest mulig glæde af vandvarmeren, så skal jeg velsagtens sikre mig at få den udgave, som giver den største effekt.

Men hvordan kan jeg sikre mig om jeg overhovedet har 400 volt i huset?
Og har jeg kun 230 volt, kan jeg så gå ud fra, at jeg bør vælge varmelegemet med 2 kW/230 volt? Det kræver velsagtens, at jeg har en sikringsgruppe med 16 Ampere sikringer? Eller har jeg misforstået noget?

Jeg kunne selvfølgelig blot vælge standardvarmelegemet, men så kommer jeg til at vente 3 timer på at få vandet varmet op fra 10 grader til 55 grader.

Gode råd i dette svære valg efterlyses!

(NB! Jeg har aftale med en autoriseret VVS'er om vandinstallationen, men endnu ikke med elektrikeren - derfor har jeg endnu ikke kunnet få hjælp fra den kant)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se i din tavle om du har 1 eller 3 faser inde, eller hvis du har luftnedninger ind i sommerhuset.

Jeg tror du har 3, det er der de fleste steder.

Jeg ville vælge et standart varmelegeme, og hvis du skal vente lidt extra for vandet er varmt, så lever du nok med det...

Hvor tit tror du at vandtanken er tom...

Hvad med solvarme....!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis