Roundup ultra

Hey

Jeg har fået et par liter roundup ultra, men har ikke noget blandings
forhold...

Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning..

På forhånd tak
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at snige dig ned i det lokale byggemarked og lure lidt på etiketter
ellers er det vist noget med 40 ml til 10 liter vand
der er ikke noget som en gang turbolugning

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Jeg har fået en liter af det bønderne bruger, det skal fortyndes i en til halvtreds.

Så du har sikkert "kun" 100 liter færdigblandet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hmm... Ja

Jeg kan se at der er delte meninger, jeg må prøve mig frem...
Sprøjt med omtanke

roundup-spray.jpgSelvom Roundup har en god miljøprofil og derfor er godkendt til ukrudtsbekæmpelse bør det bruges med omtanke. Det er et kemisk middel nøjagtig som så mange andre kemiske rengørings-, rense- og plejemidler der anvendes i husholdningen.
Og ligesom vi alle forsøger at spare på opvaskemidler, vaskepulver og rensemidler og behandler terpentin, maling- og olierester med omtanke, ligesådan bør du behandle og bruge Roundup.
Der er f.eks. en hel del ukrudtsarter, der er lige så lette at bekæmpe effektivt med hakke og lugejern, og hvor Roundup kun bør bruges I specielle tilfælde. Husk også på, at havearbejde jo udmærket kan være både hyggeligt og afstressende.
Roundup er især velegnet mod vanskelige flerårige ukrudtsplanter, som er næsten umulige at udrydde ved manuelt arbejde.
Det gælder skvalderkål, brændenælder, kvikgræs, mælkebøtter og den giftige bjørneklo.

Citat fra producenten.

Mvh Thomas

Hej Sigurd.

Nu er vi jo ikke en side til reklamer for firmaer, så undtagelsesvis lader jeg dit svar stå, da det har en anelse relevans. Men ellers ikke reklame tak, men gerne gode råd.

Mvh. JørgenE
Hej,

Har lige læst indlægget fra Thomas FH. Han skriver at Round-up er godt til mælkebøtter. Jeg har brugt Round-Up til Skvalderkål, og ville lige prøve på mælkebøtter også. Det synes jeg ikke virkede særligt godt. Så jeg forelagde mit synspunkt for en tidligere landmand, der straks sagde at Round-up ikke duer til mælkebøtter. Og så kom han med en forjklaring på hvorfor, som jeg selvfølgelig ikke kan huske. Desuden nævnte han alternativet, hvilket jeg også har glemt. Sådan er det at få gode råd ved festlige lejligheder ;-)

Er der nogen at jer der har hørt noget ligende? Og evt. kender gift alternativet.

Mvh Luffe.
Yeps, der findes roundup til storbladede vækster, det lader små planter overleve.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også