svenske panelbrader/paneler

Hej derude
Er der nogle af jer som ved hvor man kan købe sådanne,da jeg skal til og lave et nyt Køkken i gammel stil,og der for søger sådanne paneler/brader,De ligner alm.profilbrader,men der er en lille ( bule i mellem samlingerne) jeg håber at dette er en beskrivelse som kan bruges. Jeg har set dem i div bolig blade/reklamer for gamle køkkenér Venligsi Erik confused
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De hedder stafbrædder. Prøv at søge i Google under dette navn. Jeg har selv ledt efter dem, og fandt noget der hed Båring savværk på vestfyn.

------------------
klassikeren

klassikeren
Skal det være svensk så lad det være svensk.

De produceres af et firma i sverige der hedder gapro.
http://www.gapro.se

Jeg har købt ca. 30 meter (=rigtig mange brædder) af dem. De er meget hyggelige at se på.
Et godt råd er. Lad dem sidde og tørre i mindst et år inden du maler dem. Det er noget "sygekassetræ" som tørrer meget har jeg erfaret. Og vær selektiv når du tager pakker ned af hylderne.
Mine er krøbet fra hinanden nogen steder, så jeg skal hen og male sprækker. Evt. kan du jo tørre dem rigtig godt op inden du klæber dem op.
De klæbes direkte på beton/puds med monteringslim (en lim der lugter af kontaktlim). Det er billigt at købe i jem og fix. Nå men nu til det vigtigste. Jeg har købt mine i Bauhaus i Hholbæk. Bauhaus har skiftet BE ud med GA list på mange af deres produkter. Men jeg har ikke se panelerne i Taastrup eller Glostrup, så jeg ved ikke om de har dem i alle bauhaus butikker. Jeg ved ikke hvor grevinge ligger. Men mon ikke du kan ringe til din lokale Bauhaus og spørge om de har dem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Her i landet forhandles denne type profil brædder af "Sunds Parket" - tlf. 97141466.
Se evt. www.sunds-parket.dk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak endnu en gang....
jeg gik ind og søgte på stafbræder og Båring savværk kom op,med priser og det hele....så jeg printede siden ud og kørte til min lokale tømmerhandel! og misanten om ikke han havde dem,og så til en god pris!!Til Peter R så har jeg været i Holbæk og de føre dem ikke mere,og de kunne heller ikke fortælle mig hvad de hed frown.Grevinge er i mellem holbæk og nykøbing.

Tømmerhandlen som har dem er forresten Jensen´s tømmerhandel i Højby og kvaliteten ser ganske fin ud og til en pris af 7,50 pr m

Erik smile
Hej Erik

De profilbrædder du søger kan købes i Højby, jeg mener den hedder Hansens Byggecenter. Derudover findes der et lille byggemarked i Odden by hvor du kan få dem lavet på bestlling.
Jeg har selv sat dem op i mit sommerhus og malet dem hvide. De er meget smukke.

Med venlig hilsen
GUG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også