Stjernehimmel !

Jeg vil gerne have en stjrnehimmel i min lille mellemgang. Hvordan gør jeg og hvad kan det evt. koste.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har etableret en stjernehimmel i mit 3x3 m store badeværelse. Den består af 5 indbygningshalogenspots som giver grundbelysningen i rummet. (pris ca 1000 kr.)(Opsat som stjernebilledet Cassiopeia) Som et extra raffinement her jeg opsat et lyslederaggregat med 30 stk 3mm ledere som er fordelt til 6 andre stjernebilleder rundt i rummet - det giver et rimeligt orienteringslys når det bruges alene, og en helt speciel stemning når man sidder i badekarret........... (pris ca 2500 kr.)
Det hele fylder jo lidt over loftet - der skal være min. 10 cm fri luft over halogenspots, og der skal også være god plads til at komme rundt med lyslederne.
God arbejdslyst.
Meget lettere: Mal loftet hvidt. Tag en X-finérplade på størrelse med loftarealet i gangen. (Evt. delt i to.) Beklæd bagsiden med alukraft, den blanke side opad. Tegn det stjernebillede du vil have, bor derefter huller (4mm.)hvor stjerner skal være. Mal forsiden matsort. Montér x antal lyskilder i loftet. (Feks. 1 stk. 25W lampetpære pr. 1m2) Montér pladen ca. 10 - 12cm. fra loftet. Nu har du en stjernehimmel til under 1000,- kr. Ikke læselys, men flot nattehimmel!!
En udemærket løsning d.o. har engang bygget en bar, hvor vi netop brugte X-finer. Vi valgte så bare at bruge (5-6) juletræs-kæder til formålet... Giver overraskende meget lys, men er vist ikke så energi-rigtig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Hvad er en X-finérplade??? Og hvad koster det sådan ca.???

Joachim
Skrevet af J.a.n på 31 okt 2010 20:09
Hej

Hvad er en X-finérplade??? Og hvad koster det sådan ca.???

Joachim

X-finerplade = krydsfiner plade.

Koster fra ca. 150 - 400,- alt efter tykkelsen på den og hvilken kvalitet det skal være.
Gør lige opmærksom på at det ikke er tilladt at tildække en elektrisk samling med plader eller lign. der ikke kan fjernes uden brug af værktøj. Men løsningen med stjernebillederne kan da stadigvæk laves, hvis det blot er muligt at afmontere pladerne uden værktøj :-)
Mange tak for oplysnigen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis