Mazda 626 triller når håndbremsen er trukket

Hej

Jeg har en Mazda 626 fra 1996, som er begyndt at trille når jeg holder stejlt selvom håndbremsen er trukket, samtidig med den triller kommer der nogle høje knirke/brage lyde. Er der nogen der har en ide, om hvad det kan være?? Jeg har fået at vide, at det muligvis er de bagerste bremsekalibre, da det efter sigende skulle være meget sjældent, at et bremsekabel går på en mazda 626. ????? Er der nogen der har en ide, om hvad det kan være og om hvad det muligvis koster at få skiftet begge de bagerste bremsekalibre ved en mekaniker???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ser du det er en større sag at komme til at justere din calipere for det er ikke noget man lige gør på den model der og din kabler er ikke gået det er bare en justering men man kan godt være uheldig at de hænger i caliperen og så skal der nye på smile smile du kan skrive en pm så kan vi finde ud af det men kommer fra trekantsområdet
Hej

Ja det lyder da lid halvkompliceret. Jeg prøver lige i første omgang at få den tjekket hos min mekaniker, hvilke først kan blive mandag i næste uge, så kan det være jeg vender tilbage. Fik en pris på 1000 kr. pr. kaliber + timeløn, så umiddelbart lyder prisen ikke så slem, hvis ellers den holder stik, men ellers kan det være, at jeg vender tilbage. Forløbig tak forhjælpen. Forresten kan man godt køre med de kaliber den uges tid uden der sker noget ????
ja det kan du godt ikke noget problem der
dit problem er at du ikke bruger din håndbremse gør dig selv den tjeneste at hvergang du parkere så hiv håndankeret så sker det ikke igen

men jeg vil nu først få det skildt ad for det kan være det bare er en justering og din caliper ikke fejler noget har selv rodet med mazda i 8 år kender alt til model
Super..... Jo jeg trækker skam håndbremsen hver gang jeg parkere, så det er iorden. Det er kun, når det er meget stejlt problemet er der, og der sætter jeg den så bare i første gear, og trækker håndbremsen.

Jeg håber, at du har ret, at det bare er nogle justeringer, at det kræver, det ville jo nok gøre det lidt billgere, men nu må vi se hvad mekainkeren finder frem til i næste uge............

Tak for alt hjælpen.
Citat fra ck

Super..... Jo jeg trækker skam håndbremsen hver gang jeg parkere, så det er iorden. Det er kun, når det er meget stejlt problemet er der, og der sætter jeg den så bare i første gear, og trækker håndbremsen.

Jeg håber, at du har ret, at det bare er nogle justeringer, at det kræver, det ville jo nok gøre det lidt billgere, men nu må vi se hvad mekainkeren finder frem til i næste uge............

Tak for alt hjælpen.

Hvad med et par klodser til at lægge for hjulene, det vil da skåne bremsen det er jo store kræfter der snakkes om ikke, når en bil eller et hvilken som helst køretøj med hjul stilles på en meget skrå bakke !!!

V.h Håndværkeren wink
Hej

Ja det er selvfølgelig en mulighed, men jeg undgår at holde den på en bakke, efter at jeg opdaget problemet, så der ikke sker noget!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis