Mit pengetræ har flormelis.

Det sidder lige som noget flourmelis på mit moneytrees grene. Hvad er det for noget ?.

Bliver det til guldstøv med tiden, for afkastet har været meget småt med $$$ sad

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

Det sidder lige som noget flourmelis på mit moneytrees grene. Hvad er det for noget ?.

Bliver det til guldstøv med tiden, for afkastet har været meget småt med $$$ sad

MVH

Hej PeterR.
Det er meldug som fremkommer i meget tørre somre, det er en luseart så vidt jeg er orienteret der "prutter" det ud på bladene.

V.h Håndværkeren smile
Nix - meldug er svamp, men om det er svamp i træet kan jeg ikke sige.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Nix - meldug er svamp, men om det er svamp i træet kan jeg ikke sige.

Hør lige engang unge dame, jeg har mine oplysninger fra en ældre landmand, han burde da vide noget om et sådant fænomen.
Han siger også at det er ganske uskadeligt for træer og planter, det er bare ikke så kønt at se på.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hør lige engang unge dame, jeg har mine oplysninger fra en ældre landmand, han burde da vide noget om et sådant fænomen.
Han siger også at det er ganske uskadeligt for træer og planter, det er bare ikke så kønt at se på.

V.h Håndværkeren smile

Javel kloge Åge!
Din ven landmanden er åbenbart klogere end de saglige argumenter, hvis man googler spørgsmålet.

Symptomer :
Meldug er en artsrig svampefamilie, der angriber en lang række planter.
Symptomerne på et angreb af meldug er, at der fremkommer en hvid eller grålig, melet svampebelægning på blade, skud, knopper eller frugter.
Det meste af svampen befinder sig inde i bladet, hvor den sender sugeorganer ind i bladcellerne, og suger næring fra planten. Den hvidlige belægning, der kan ses på bladoverfladen, er svampens sporer, der først dannes, når svampen er veletableret inde i bladet. Når symptomerne ses på planten, er meldugsvampen altså godt etableret i bladene.

[URL="http://www.degronnesider.dk/Images/Meldug.jpg"]Meldug.tmb.jpg[/URL]

[URL="http://www.degronnesider.dk/Images/Meldug1.jpg"]Meldug1.tmb.jpg[/URL]
Forebyggelse/bekæmpelse :
Det er uhyre svært at bekæmpe meldugsvampen, da størstedelen af svampen, som nævnt, befinder sig inde i bladet.
Den mest effektive bekæmpelse af meldug opnår man ved brug af dertil egnede kemikalier. Det er dog ikke hensigtsmæssigt at bruge disse midler i de private haver.
Her kan man i stedet forsøge at få fat i meldugresistente sorter, når man køber nye planter, og på den måde prøve at forebygge angreb. Der findes eksempelvis meldugresistente rosesorter.
Hvis meldugsymptomer viser sig på havens planter, kan man desuden mindske spredningen af svampen ved hurtigst muligt at fjerne det angrebne plantemateriale. Det vil oftest være de yngre plantedele, svampen inficerer.
Herudover findes der en række husråd om bekæmpelse af meldug. Nogle mener eksempelvis at meldug kan bekæmpes med kærnemælk, mens andre mener, at sprøjtning med hvidløgsekstrakt er effektivt. Om dette er rigtigt, skal vi ikke kunne sige, men det er måske et forsøg værd.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Håndværkeren...: Jeg ville aldrig udtale mig om noget jeg ikke er sikker på.
Havde jeg ikke været sikker, ville jeg have skrevet "tror jeg nok" eller noget lignende. BUUUUU
Men jeg kan skam godt li' at blive kaldt "unge dame".

Sniffer  
Annonce
Hør olfert - olfert, du behøver ikke lige frem at blive ubehagelig, det hører ikke til her på LDS.
Jeg er blevet forkert informeret, men at du så er ubehagelig er ret ufint af dig nærmest lidt barnligt !

V.h Håndværkeren
Ka' i to drenge gå udenfor, hvis i skal slås..
Jeres indlæg er/var lige strenge, hvad angå at være "ubehagelig", så drop det da lige, ellers begynder jeg, at kalde jer "hanekyllinger"..*GG*

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Ka' i to drenge gå udenfor, hvis i skal slås..
Jeres indlæg er/var lige strenge, hvad angå at være "ubehagelig", så drop det da lige, ellers begynder jeg, at kalde jer "hanekyllinger"..*GG*

Javel ja ! og så er du måske kyllingen ? biggrin
Citat fra Håndværkeren

Javel ja ! og så er du måske kyllingen ? biggrin

Næ - jeg er skam den kloge hønemor...GG.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Næ - jeg er skam den kloge hønemor...GG.

Hør engang Hønemor Sniffer.
Hvad var det nu lige med beviset for at kvinders hjerne var på størelse med en hønes ?

De hopper gerne op på stangen når det bliver mørkt !!
*LOL* wink
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis