Vandskuring

Goddag alle sammen

Jeg er i gang med en renovering af mit hus og vil gerne forhøre mig lidt omkring vandskuring af de indre vægge i huset. Jeg har forhørt mig omkring i diverse byggemarkeder men alle anbefaler skallflex til at vandskure med, MEN det stas koster jo en jetjager

Kan man virkelig ikke gøre det billigere??? Jeg har læst lidt om det her i forum og nogle siger at det kan gøres med disse materialer, finpudsmørtel + fliseklæber (flex) i forholdet 2xpuds 1xklæber. Virker DET???? og ikke mindt hvad er prisen???

Håber på nogle gode svar

Mvh HanLund
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu siger du vandskuring. Mener du, du har mursten der bare skal vandskures. Så tag 1 del cement og ti dele mørtel og blad det til en gang tynd vælling. Smør det op på muren med at stål brædt, og vent et par minutter og skrab det af igen. Tag den et filse brædt (hvid måtte) og kør rundt til det er flot. Lad det tørre natten over og giv det efterfølgende micro dispenser. Og mal det der efter med alm. maling.

cement ca. 40 kr
mørtel 70 kr, pr hekto liter
Micro dispenser 150 kr cirka.

sådan har jeg vandskuret hele mit hus.
Med vandskuring så mener jeg ikke på mursten, men på helt glatte overflader... Det skulle gerne lidt rustikt ud.. Forstår du hvad jeg mener????
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan prøve med lidt allfix (den røde pose) og noget groft sand (ellekilde) dette kan rulles på med en malerrulle, det bliver rustikt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
det lyder spændende... Hvad er prisen for disse 2 materialer? Alle vægge i sandspartlet. Skal det så bare køres ud på væggene og derefter tørre og sidst males hvidt????
Hej!! Vi har også et hus der gennem det seneste år har gennemgået en total renovering. Jeg er som dig vil med de rå pussede vægge, men vidste ikke lige hvordan jeg sku gøre det, istedet har jeg malet med en blanding af fugle sand og alm glans 10 maling. Jeg har penslet det på med en stor pensel og så givet det 2 lag alm maling bagefter. Det ser vildt godt ud og er ikke en dyr løsning og nem at ha med at gøre. Blandings forholdet er ca 10l maling til 4-6 kg sand. Det er vigtigt at sandet er tørt da det ellers klumper i malingen. Håber det kan bruges MVH Sille
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det lyder spændende... Malede du direkte på de sandspartlede vægge???
...........du kan også spartle med sandspartel og lave den ønskede struktur i den våde masse , derpå micro og maling .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Sandspartel er ikke et bæredygtigt materiale til at hæfte noget på vil jeg mene. Måske du skal microdispence og sætte noget glasvæv på først. Og så bruge metoderne med universalfix eller maling som tidligere foreslået.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg har brugt cempexo med vasket sand i, og så malet ovenpå. Blev temmelig godt. Husk at blande cempexoen/sand i samme forhold HVER gang, og rør ofte rundt. Bland heller ikke for meget af gangen. Dette er for at opnå et ensartet resultat

mvh jan
Der er mange fantasifulde forslag - men hvorfor dog ikke bare vandskure, når det er dét, du vil have? Det er der ikke mange ben i, og du får den ægte vare.

Brug evt. Maxit vandskuringsmørtel. Der går da ikke ret meget til en alm. vandskuring, så det bliver du ikke fattig af.

I øvrigt filtser de fleste i stedet for den traditionelle vandskuring (med en mursten), men det kaldes vist efterhånden også for en vandskuring i flæng.

Mvh

Lars K

Lars K
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også