Hjælp. Min Astra 1,6 i NZ hopper.

Hej Jeg har netop erhvervet mig en fin opel astra fra 1993 1,6 i.. Den har det problem at den hopper ved accelration i de lavere gear. Når først den er kommet op i en konstant fart kører den godt. håber meget nogen kan hjælpe mig ! jeg er rigtig glad for den lille bil.

mvh Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra conweier

Hej Jeg har netop erhvervet mig en fin opel astra fra 1993 1,6 i.. Den har det problem at den hopper ved accelration i de lavere gear. Når først den er kommet op i en konstant fart kører den godt. håber meget nogen kan hjælpe mig ! jeg er rigtig glad for den lille bil.

mvh Kasper

Hej Kasper.
Du er sikker på at det ikke er Kængurobenzin du har fyldt i tanken rolleyes
Altså for mig lyder det som om du jogger for hårdt på spederen så den slipper vejgrebet. Det kan dog også skyldes at din kobling ikke lukker ordentligt til, den kan værer slidt, der kan være vand i olien. Prøv at skifte olien i koblinger.
Nu ved jeg jo ikke så meget om biler men nogen af dem kører med seperat olie i gear og kobling, andre er det motorolien der render rundt i hele systemet. så prøv først at skifte olie på den og se om det hjælper.

V.h Håndværkeren smile
Hej Kasper

Jeg har været ude for det præcis samme. I mit tilfælde fik jeg det afhjulpet med en ny rotor og et nyt fordelerdæksel.... Vel at mærke efter at have skiftet tænd-kabler, tændrør, benzinfilter, luftfilter... Jeg startede i den ene ende og blev ved til det lykkedes.

Jeg kører i en Astra 1.4 NZ, så jeg tror ikke at der er den store forskel.

Mvh. Steinaa
Kære håndværkeren, det er de færreste biler der har oliebadet kobling lige som din østtysker.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Kære håndværkeren, det er de færreste biler der har oliebadet kobling lige som din østtysker.

MVH

Hej Peter.
Vil det sige at der ikke er noget olie inde i koblingen, der må blive varmt når nogen filer på koblingen.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra schouborg

øhhhhhh en kobling er sgu ikke med olie he he så ville din bil ikke kunne kører nej det tyder mere på dit benzin til førsel at enten stoppet filter eller accelerations pumpe er ved at være lidt utæt smile smile

Hej schouborg.
Prøv lige at læse alle indlægene igennem som startede denne tråd.
Så vil du kunne se at jeg spørger PeterR om det med olie i koblingen, og det er bla. fordi at Peter ved at jeg har en MZ 300cc. og der er altså olie i koblingen, og der skal være det.

V.h Håndværkeren smile
Er det HVER gang du accellererer?? Vi har samme problem, dog overhovet ikke ved hver acceleration.

Det er opstået efter 8. års service for et par uger siden. Vi (konen) har snakket med værkstedet (og de har haft computeren koblet på - uden fejlmeldinger).

Deres forklaring er, at det er et eller andet spjæld. (Konen kunne ikke huske navnet). Vi blev anbefalet at afvente, men det lader til, at problemer bliver ved.

Iflg. Opel koster "dimsen" ca. 800,- så vi kommer nok til at spytte i kassen selv....

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis