Køkken uden emhætte

Hej

Vi er ved at planlægge et nyt køkken i huset, men har problemer med placering af emhætten, derfor overvejer vi at droppe den, og i stedet få monteret et ventilationsanlæg i loftet (rummet går op i kip), er dette lovligt ?
Vil sådan en løsning virke ?
Hvor kraftig et ventilationsanlæg skal man have ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du er igang med et meget dårligt projekt.
Uden en emhætte bliver alle dine ting i køkkenet fedtede af den mados der helt sikkert vil komme.

Start du hellere forfra igen og få dig en emhætte, det andet bliver du ked af.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej.

Hvis du kan få monteret et ventilationsanlæg, kan du vel også få monteret en emhætte.

Et ventialtionsanlæg er ret dyrt 35.000+ for noget ordentligt med varmevæksler.

Men ja, det er lovligt, men der SKAL dog være god ventilation i et køkken.

Mvh
ThomasB
- Jeg kan jo kun give Thomas ret. Problemet er jo også at hvis, man monterer et ventilationsanlæg skal der også sættes et fedtfilter op, ellers blokker det hele til i løbet af kort tid, og så er vi vel egentlig derhenne hvor det er et overdimensioneret emfang der er lavet.

Alternativet er at man altid spiser kold mad.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
En anden og noget billigere løsning kunne også være at få en emhætte med kulfiltre.
Kulfiltrene optager alt mados og fedt, hvorefter den rensede luft kommer ud i køkkenet igen over overskabene. Jeg bor i lejlighed og har selv sådan en løsning, og jeg må sige, at det fungerer absolut tilfredsstillende. Køkkenet er ikke mere tilfedtet end hvis der var udsugning.
Det er meget muligt den person har haft problemer med emhætte/kulfiltre, men man skal jo huske at skifte kulfiltrene med ca. 4 mdrs. mellemrum ved almindelig madlavning (hvad det så end lige betyder...)

Helle
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen.

En emhætte med kulfilter hjælper ikke på fugten i køkkenet. Så der skal ihvertfald udluftes godt.

Mvh
ThomasB
Hvad med at bruge en ekstern motor, til den emhætte? koster 1.795,- i kvik ;-) Inkl. en boks til at sætte på ydervæggen.
Så kan du jo lave en emhætte-skal, som du vil.
Har iøvrigt set i Bo Bedre, at nogle bruger at lave "rille" i væggen over kogepladen. Kræver en ret kraftig motor, men en ekstern ville jo også være perfekt her. (Ingen støj)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis