Nye døre indvendigt i et 70'er parcelhus

Jeg skal skifte mine indvendige døre ud men kan ikke finde ud af om nye døre har de rigtige mål!!.

De nuværende er de klassiske brune døre. Dørmålene er: Højde 2m, bredde 72,5cm, dybde ca. 3,3 cm. Karmen er 3,5cm dyb (altså der hvor døren passer ind)

Jeg synes bare at alle nye døre beskrives med målene 725x2040x40mm, (f.eks. som beskrevet i det seneste råd og dåd katalog) dem kan jeg ikke bruge kan jeg??

Mvh.
Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke!
Jeg ved ikke hvornår standardmål på døre blev 204 cm i højden, men mit hus fra 1968 havde også 2,00 m døre. Væggene er siporeks (aner ikke hvordan det staves) med armering i, så dem skærer man ikke i.
Så du har 2 valgmuligheder - 1. køb døre på specialmål eller skær dem til.
Jeg valgte nr. 2 - det halverede prisen. Jeg købte fyldningsdøre fra Rødbo, Haderslev. Deres døre har i modsætning til andres fyldningsdøre dobbeltbundbrædde (så der er noget at skære af). Jeg tog 2½ cm af med min festop dyksav. Man bemærker ikke at der er skåret noget af. Jeg købte også nye karme, da det nye beslag (som gør at samme døre kan være både venstre og højrehængt og indad og udadgående) ikke passede.
ErikP skriver at han valgte indvendige døre fra Rødbo i Haderslev. Han beskrev desværre ikke kvaliteten af dørene og især hængslerne.
Her er mine erfaringer med Rødbo i Haderslev -


http://u491469.mono.net/

S JAKOBSEN - SÅ KØRER DET FOR DIG.
Skrevet af Søren Jakobsen på 05 okt 2013 15:05
ErikP skriver at han valgte indvendige døre fra Rødbo i Haderslev. Han beskrev desværre ikke kvaliteten af dørene og især hængslerne.
Her er mine erfaringer med Rødbo i Haderslev -


http://u491469.mono.net/
Har stadig de omtalte døre. Der har ikke været problemer overhovedet. Hængslerne var pænt monteret fra start. Dørene hænger ikke selv om jeg skar 4 cm af dem. De er ikke gået op i limningerne eller lignende. Du må have fået "mandagsdøre".


Søren Jacobsen har præsteret 10 værdiløse indlæg, herunder i meget gamle tråde som denne, for at få en undskyldning for at linke til sit sure opstød.
AdminE er adviseret om hans færden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis