Kølervinge kører konstant.

Jeg har en Opel Vectra 1,8 St.Car fra 1998, og har problemer med min kølervinge. Den kører konstant. Også selv om motoren kører og der ikke er tændning på. Jeg kan kun stoppe den ved at pille sikringen i motorrummet ud, og så sætte den tilbage når jeg skal bruge bilen. Lidt besværligt. Hvad sker der? Er det en termostat, en føler eller andet? Og hvordan skifter jeg delen?
Hjælpsad
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads: Din kølevinge skal køre når du holder for rødt lys og motoren er i gang,den kører også når du har forladt bilen ( taget tændingen og låst dørene ) især i dette vejr vi har lige nu, så du må aldrig stikke pølserne ( fingrene ) ned i motorrummet når du lige har forladt bilen, hvis den kører 24 timer i døgnet kan jeg ikke hjælpe dig. Mvh.smile smile

Benny N.
Øv. Den kører nemlig 24 timer i døgnet. (medmindre jeg piller sikringen ud selvfølgelig) men tak alligevel.
Uden at skulle sige hvordan det er på din bil, så sidder der garanteret en føler i din køler som registrerer din kølevandstemperatur, og når den når et givet punkt, lad os sige 92 grader så starter kølervingen med at køre. Fejlen ligger så garanteret i at føleren er defekt, eller relæ'et til kølervingen hænger(defekt)
Til Bagger.
Tak for dit svar. Jeg har fundet fejlen. Bankede lidt på et relæ og nu stopper og starter den når den skal.confused . Billigt og effektivt. wink
Happy To Help! wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis