Maling med metalmaling

Hej med jer Maler folk.
Jeg prøver igen,jeg kom til at lægge mit indlæg et forkert sted.
Det drejer sig om jeg har malet nogle metal stolper med metal maling der hedder Hammerite, problemet er dette, jeg har malet med blankt, men men det skulle være mat, så vil jeg spørge kan man male mat maling ovenpå fra et andet mærke, for det metal maling koster jo en formue, selv her i Estland, altså kan man male mat oven på blankt.
MVH Preben.

preben

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da ! bare det er en olie eller alkydmaling svarende til det opløsnings middel der er i hammeriten.
Men jeg mener faktisk at jeg engang har hørt om noget man tilsatte højglans maling for at få det mattere, men kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det var.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværkeren!
Tak for dit svar, men nu har jeg også prøvet div. malerforretninger her i Estland, med forskellige svar, nogle sagde ja man kan godt male over, andre sagde nej det kan man ikke.
Så kontaktede jeg en afdeling af Hammerite i Sverige, som svarede mig, det kan ikke pinde 100% da der er silekone i malingen, men jeg har alligevel prøvet at slibe det ned og så overmale med halv mat metalmaling et par gange, det er blevet meget pænt, så må vi jo se om jeg skal slibe det hele af igen til næste år, men så har man jo fået lidt øvelsebiggrin
MVH Preben

preben

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja og oven i hatten har du så også fået lært noget, jamen så kan det da næsten ikke blive bedre VEL !!

V.h Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også