Hejsa herinde..
Jegh ar et par spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen, der kan give et svar på.
Det drejer sig om min Ford Ecsort fra 1996. 1,6.
Da motoren var lidt slidt, samt der var en revne i topstykket, besluttede vi os for at skifte hele motoren.
vi fandt en motor der havde kørt 127.000 km, og som passede lige til vores bil.
Vi fandt et værksted, der sagde at de sagtens kunne sætte ny motor i.
Vi aflevere bilen, og 3 dage efter får vi den igen.
bilen kører lidt mærkeligt, og det viser sig, at servo olien løber ud af den lille beholder.
Vi havde en på krævet tur til Jylland, Vejle, og da vi nåede over lille bælts broen fra Fyn af, starter bilen med at lave ballade.
Den falder pludselig i omdrejninger og fart, på trods af at speaderen er i bund.
Efter 5 min med ca. 80 km/t kører den fint igen. Dette gentager sig en del gange på restne af turen derop, samt hjem igen.
vi afleverer den på værkstedet og siger at den er helt gal.. de renser noget i bilen med et slags sprøjte sæt, det er ikke nærmere forklaret på regningen.
Mekanikeren mener, at motoren lige skal køres til.
Problemet er, at bilen stadig falder i omdrejninger og fart lige pludselig.. det er drøn farligt at ligge på motorvejen, og så bilen pludselg falder i fart på dne måde.
Er der nogen forslag til, hvad det kan være??
Nogle har sagt at det er benzin filteret, der skal skiftes, andre at det er noget med koplingen. Ved godt at det kan være svært at komme med et endegyldigt svar, men bare vi har lidt at arbejde med.
En anden ting, vi har betalt mekanikeren 5700 kr for at indsætte motor, plus de nye olier, filtre etc.
Nu hvor bilen ikke kører som den skal, er det så alm. kotume at man betaler arbejdsløn til ham igen?? Min logik siger nemlig nej, men vil gerne høre fra andre, hvad de plejer at gøre.
hilsen fra Monica.